roser igen igen

De er jo ikke til at komme udenom. Det er nu, vi høster belønningen for alt besværet og alle bekymringerne. I dag kommer først Evelyn, som står foran en mørkbladet hyld. Den dufter fantastisk, efter min mening lige fantastisk som Gertrud Jekyll.



Skulle man lave rosafarvet hyldeblomstdrik i år??

Pat Austin har mange fine knopper sat an i år - sidste år overlevede den bare med nød og næppe.

Constance Spry kan man ikke gå forbi uden at tage et billede.
Ved terrassen fanges solen af heuchera brownies store blade med en blid, rosa effekt.
Pudsig topblomst på en fingerbølplante

Hybridpæonen garden treasure

og til sidst rose de rechst i al sin magt og vælde - den skal nok beskæres en del til næste år.

Kommentarer

  1. Roser og hyld ja det er skønne dufte, de giver fra sig. Jeg kender ikke duften af Evelyn, men Gertrud Jerkyll har en fantastisk duft.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mon ikke dufte udgør en større del af vores haveoplevelser, end vi er bevidste om.

      Slet
  2. Uh, ja din Constance Spry er bedårende!

    SvarSlet
  3. Den rødbladede hyld er bare så flot - den kunne jeg også godt tænke mig at få i haven. Ih den ønskeliste er så lang, så lang med al den inspiration man får her hos dig og i Bloglandia i det hele taget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret - det er dyrt at være haveblogger.

      Slet
  4. Din rosa hyld er vildt skøn sammen med roser. Jeg havde et år hvor mine fingerbøl lavede rigtigt mange af de sjove men flotte mutaioner.
    Rose de Resht er virkelig stor og flot. Jeg har et bed med to historiske som ligner men jeg kender ikke navnet, tror det er Pierre Cartier da bladene er mindre og roserne falmer fra pink til rosa som dagene går.
    God sct. Hans aften
    :-)
    Rose

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid