gider ikke

Det, jeg ikke gider, er blæsten og tørken og nedskæring af stauder, som ser kedelige ud og trænger til en omgang vask og klipning. Sikkert som en overspringshandling besluttede jeg at gå en runde med kameraet for at finde motiver, som kunne skubbe mit havehumør en tak i vejret.

Så her kommer lykkefund i æbletræet igen engang - hvor er det herligt at kunne kigge op i dens smukke klaser og indsnuse dens honningduft.


Bedet ved østgavlen er holdt i brændte farver med enkelte grå elementer som kontrast. Det er vist ikke ligefrem tidens trend, men meget lækkert i min optik.

Ikke langt derfra ser det ud, som om en hvid klematis er sprunget ud. Men ved nærmere eftersyn viser det sig at være en ridderspore, som er blevet indfanget af en endnu ikke udsprunget slyngplante.






De fleste roser trænger hårdt til at blive deadheadet, men lykkefund klarer det heldigvis selv, og leonardo da vinci og claire austin er ikke nået dertil endnu.


Clematis petit faucon burde retteligen hedde twisted sister eller propella.
 

New Dawn og romantika har hygget sig sammen en ugestid, og nu blander Betty Corning sig yderst i højre side.



Til sidst et nærbillede af en af Sørens yndlinge, nemlig nyserøllike.




Kommentarer

  1. Det er helt OK med den slags overspringshandlinger - og så til glæde for os andre også :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg er nok ikke den eneste, der kan finde på det.

      Slet
  2. Nå så er jeg ikke den eneste, som synes, at det er trist at gå rundt derude, heldigvis er der altid noget kønt at se på, Men storkenæb og løvefod og astilber, der bare hænger, det er altså trist.
    Claire Austin er så smuk hos dig, nu har jeg endelig fået den, men den ser ikke ud af noget særligt endnu, men det kommer vel ad åre. Helenae Lykkefund har jeg slet ikke held med, den står åbenbart for skygget, for der er hverken knopper eller blomster.

    SvarSlet
    Svar
    1. I dag klippede jeg næsten alle vores storkenæb ned. Mon ikke der kommer en genblomstring, hvis vi altså snart får noget vand. Claire Austin bruger nok noget tid til at komme i gang, det har du sikkert ret i. Det er formentligt det samme med lykkefund, for vores plante får hverken meget sol eller vand.

      Slet
  3. Det er en god ide at fokusere på det der er rart og smukt. Jeg morer mig over synsbedraget med den indviklede ridderspore:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det morer også mig. Selvom den bliver holdt i et "jerngreb", generer det åbenbart ikke blomstringen.

      Slet
  4. Hej Marie
    Dejligt at du tager dig tid til at nyde de dejlige blomster. Nyserøllike er helt fantastisk.
    Ha' en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nyserølliken er fin - og robust.

      Slet
  5. Man kan bestemt ikke se på billederne at haven trænger til vask og klipning, det ser rigtig dejligt ud. Kan dog kun følge dig ang. de Sahara lignende tilstande der er lige nu. Nogle planter afblomstrer for tidligt og det er svært at være en lille nyplantet sommerblomst. Heldigvis er der også noget der klarer strabadserne og så ser det også ud som om vi også snart kan forvente vand. Håber det holder... :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi tager på ferie på torsdag og håber, det vil regne hver dag, mens vi er væk.

      Slet
  6. Mon ikke dit brændte farver-bed vil falde i de flestes smag - billederne af det, er ihvertfal meget meget indbydende..... men jeg kan simpelthen ikke gætte hvad det øverste billede i collagen er - det, med de fine trekantede knopper

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke så sært, at du ikke kan gætte det - det er frøstandene på den løgplante, som hedder honningløg på dansk. Der er noget skulpturelt over dem, synes jeg.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid