juhuu

Kun en uge tilbage af den tristeste og mest grå januarmåned, jeg kan mindes. I weekenden var vi f.eks. en tur ved stranden, og mens det selvfølgelig ville være en overdrivelse at påstå, at der ingen farver var, så var det en  udfordring for øjentapperne at få øje på dem og skelne dem fra hinanden. Det er en total kontrast til det vinterlandskab, som Marit er omgivet af.






Børnebørnene ledte efter flotte skaller og sten til deres stenbutik.


I haven havde der lagt sig en let dis over de grønne, brune og grå farver. Stjernemagnoliaen i baggrunden står klar med sine sølvgrå knopper, mens det er de spidse frøstande, der kan anes på stewartiaen i forgrunden.


Sne får vi ikke meget af heromkring, men når jeg kniber øjnene sammen, kan jeg godt få blomsterne på den hvide peberbusk til at ligne snefnug.

Kommentarer

  1. Hej Marie

    Ja, hvilken kontrast det er mellom våre land nå. Hvit Daphne kan minne om snøfnugg ja. Det ser så deilig ut med bar mark nå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, sådan er det - du kan godt lide bar mark, og jeg kunne godt tænke mig noget sne☺

      Slet
  2. Ja, vejret er forfærdelig trist for tiden, men I havde da en dejlig tur til vandet:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det havde vi bestemt, selvom solen glimrede med sig fravær.

      Slet
  3. Ja vi kunne godt bruge lidt sne til at pynte på det hele, men så skal vi ikke tænke på at skovle sne eller hvor vådt det bliver, når det forsvinder igen. Jeg synes 3. sidste billede er flot, selvom det er gråt i vejret.
    Hyggeligt med besøg af børnebørnene, det kan da altid muntre lidt op, og så må vi ellers glæde os til om 8 dage, hvis det så ændrer noget. Udover at det er en kort måned :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret - vi må finde lyspunkterne, hvor vi kan. Forårsløgene ligger heldigvis på spring.

      Slet
  4. Hej Marie

    Ja dette har været en ualmindelig grå januar - og det ser ikke ud til at skulle ændre sig meget. Selv om det skal blive varmere.
    Vi må få det bedste ud af det og det ser da også rigtig hyggeligt ud for jer alle i weekenden!

    Flot stor D. mezereum!

    Ha en dejlig tirsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det har unægteligt været gråt i gråt. Heldigvis sker der masser af spændende ting uner jorden derude, det ved vi jo.

      Slet
  5. Hei Marie. Det har vært en grå januar. Men fruen liker ikke snø, så for meg passer det fint. Bare 2-3 km inn i landet, er det full vinter.Kontrastene er store. Det er bare å gjøre det beste ut av det. God dag til deg.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så har du vel i grunden været heldig. Jeg kan perseonligt ikke lade være med at drømme lidt om en hurtig omgang snevejr.

      Slet
  6. Hej Marie!

    Här har vi också haft en hel höst och en del av vinterhalvåret fyllt av gråväder men nu har snön lagt sig. Jag tycker ju att dina bilder ser fina ut, här är nog allt mindre grönt än hos dig och trädgården är det väl inget fel på?

    Idag var vi tvungna att åka in till staden Eskilstuna, som alltid sitter jag och tittar på naturen men trots snön så ser allt väldigt mörkt ut utan sol. Kommunen sparar in på snöplogningen så gatorna var fulla med smutsig, brun snömodd, inte trevligt alls.

    Vackrare ute hos oss, utan tvekan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan nogle gader, hvor sneen bliver liggende og bliver mere og mere grå, er bestemt et trist syn. Haven er der sådan set ikke noget galt med, men, åh, hvor man savner noget sol.

      Slet
  7. Hej Marie
    Det er nu ellers nogle flotte billeder, du har fået taget i det grålige vejr (der godt nok er trist). Især billedet fra haven med de stedsegrønne under træerne med de nøgne grene og frøstandene er smukt.
    Men ja tak til mere sol.
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rosen, Lisbeth. Rent æstetisk kan gråvejrsdagene godt være smukke, det synes jeg også, men følelsesmæssigt er de nu engang en belastning, når de bliver bare ved og ved.

      Slet
  8. Mmmm den där färgskalan känner jag igen mig i. Men vi har haft lite ljusare de sista dagarna. Kanske för vi ska ta oss igenom det trista som är på väg in :) Men annars har januari gått förvånansvärt fort.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Her har januar slæbt sig af sted, sikkert på grund af gråvejret. I denne uge er jeg begyndt at så stauder, og så går tiden heldigvis noget hurtigere.

      Slet
  9. Januar ved man næste altid hvad er - GRÅ, VÅD og KOLD.
    Februar er noget helt andet. Den kan nemlig være alt muligt fra mild til snestorm - man ved det aldrig. Den skal bare overstås!!
    Kh. Susanne

    SvarSlet
  10. Januar kan virkelig føles lang især når den er så grå og kedelig som i år. Jeg er nu ikke så glad for sne så på en måde har jeg været tilfreds i år, men det havde nu været godt med lidt blå himmel og let frost.
    Februar er heldigvis ikke så lang og måske er vi heldige at få lidt blå himmel og så er det snart forår :-)
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Ved slutningen af vinterferien synes jeg altid, det begynder at dufte af forår, og det er vel om fire uger, så forhåbentlig er vi snart ovre det værste.

      Slet
  11. Her har vi gått fra vinter som hos Marit, kanskje ikke fullt så mye snø, til mildvær og ruskevær som hos deg. Grått og vått!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var ellers et gevaldigt vejrskifte, I har været igennem.

      Slet
  12. Åh jeg ville altså gerne have noget sne...ikke bare 1-2 cm, men sådan en omgang, der lægger sig tungt på alle træer og buske...så det hele ligner et eventyrlandskab - i hvert fald i et par timer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne være så fedt! Den blå himmel må vi heller ikke glemme.

      Slet
  13. Dejlige billeder du har taget, både fra jeres tur og fra haven.
    Jeg har jo slet ikke opdaget at det har været gråt og trist... går med pandelampe på dagen lang og maler lofter, så tiden flyver af sted. Jeg har jo også haft sne i nogen dage så det hjalp også lidt på det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har bare ikke et loft, jeg lige kan kaste mig over🙂 Sneen gør en verden til forskel, det er jeg helt sikker på.

      Slet
  14. Hej Marie!
    Härligt med en tur till stranden för att söka efter skatter och stenar. Vädret här har blivit varmare, lite regn och blöt snö igår kväll, så nu kanske det vita försvinner i trädgården. En grå dag idag.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Dit vejr lige nu minder åbenbart meget om vores. Efter en formiddags arbejde i haven må jeg erkende, at den grå og milde vinter, selvom den er trist og kedelig, også kan have sine fordele.

      Slet
  15. Hvad med en lille ferie til de varme lande😉.
    Her kunne vi også godt have brugt bare en lille smule af Marits sne. Jeg har lige læst, at dagen i dag har været den varmeste januardag nogensinde, men hvad hjælper det, når vi har både blæst og regn. Jeg fandt dog et par erantis i haven i dag, så fat mod, foråret rykker nærmere.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for opmuntringen. Heldigvis nåede jeg at rumstere lidt i haven og drivhuset, inden vejret blev helt umuligt. En tur til de varme lande var nok ikke en dum idé, hellere det end en skitur.

      Slet
  16. Jeg melder mig i koret som sukker efter sne - og lige meget hjælper det åbenbart. Du har alligevel fanget nogle flotte motiver på trods af de brune landskab.
    Jeres eget grønne område er utrolig smukt og selvom der hverken er frost eller sne, så er det tydeligt hvad stedsegrønne gør for en vinterhave.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lisbeth. Jeg er selv helt godt tilfreds med billederne, men der skulle også skrues kraftigt op for lyset. De stedsegrønne giver noget fylde til vinterhaven.

      Slet
  17. Here we have gone from winter as well as at maritimes, maybe not quite as much snow, to mild weather and breeze like you. gray and wet!

    หนังการ์ตูน

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Hvad er du for en fætter?