vinterkulden

er tilbage for fuld udblæsning, så juleroserne springer sikkert ikke ud foreløbig. Buketten herunder er nu også fin i knopstadiet.


Nu har vi befriet troldnødden for sin granoverfrakke - det er tydeligt, at rådyrene har snuppet blomster og knopper på de yderste grene.


Forleden dag stødte jeg på udtrykket et forårsboost, og det gav jeg vist mig selv i dag (omend i beskeden målestok), da jeg købte disse lyserøde perleblomster.


Hvide og forskellige blå varianter har jeg set før, men aldrig lyserøde, så tilnavnet pink surprise passer fint for mig.


Kommentarer

  1. Hvor er din julerose stor og flot. Jeg kan godt forstå, at du også holder af dem i knopstadiet - der er meget forventning gemt i de knopper.

    Det er rigtigt ærgerligt at rådyrerne har nuppet nogle af skud og blomster, for troldnødden er helt speciel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gad vidst, om frosten vil tage pynten af knopperne - jeg håber det ikke.

      Slet
  2. Det er en ordentlig klynge juleroser, du har der.
    Din perlehyacint er rigtig fin, men de er vist noget dyrere i lyserøde. Jeg har kun set dem på nettet i den farve, der er de dyre.

    SvarSlet
  3. Godaften Marie.Utrolig stor og smuk julerose......den holder sig nok ved jorden til det bliver lidt varmere.Og hvor er de fine de rosa perlehyacinter.Jeg troede også at de var meget dyre.
    God weekend til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan da godt være, at jeg har været heldig med mit perlehyacintkøb.

      Slet
  4. Js, det hele kommer nok til at stå lidt stille nu. Mine påskeklokker er nået lige nøjagtigt så langt som dine. Dem jeg har i baghaven er desværre blevet ødelagt af frosten.
    Et forårsboost var et godt ord :-) Jeg var i to blomsterhandlere i dag for a finde lyserøde perler uden held, men jeg giver ikke op

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er altså også lidt nervøs for frostens effekt på juleroserne. Sjovt at du ligefrem har jagtet de lyserøde perler - jeg faldt over dem helt tilfældigt.

      Slet
  5. At man kan få perlehyacinter i flere farver, gør jo ikke spor og de lyserøde er da søde. Jeg har også investeret i dem sidste år, så der går lidt længere tid, før jeg ser dem komme op af den nu frosne jord.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, variation er fint, og det er altid spændende at finde ud af, om de løgplanter, der starter indendørs, også kan overleve ude i havemiljøet.

      Slet
  6. Hvor er din julerose flot. Mine ser noget sølle ud. Jeg håber dog på, at de vil rette sig.
    Den lyserøde perlehyacint er smuk.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har jo også valgt den julerose, der tager sig bedst ud. Vi har flere, der ser sølle ud, som du skriver.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Hvad er du for en fætter?

Med en uge til sommertid