bobleplastens velsignelser

De sidste to vintre har gjort det onde ved vores store agapantusser, som vi plejer at overvintre i et uopvarmet udhus, så bl.a. derfor har Søren i år konstrueret et "iindendørs drivhus" af bobleplast og taget af et gammelt drivhus.


Vores barnebarn synes, det ser mærkeligt ud med et drivhus indeni huset; men det fungerer faktisk godt, og så aflaster det drivhuset, hvor bobleplasten også er taget i anvendelse. Hvis frosten bliver hård, står min julegave, en petroleumsvarmer, også klar til at blive taget i anvendelse.


Et par kig under bobleplasten. Bagerst står en camellia, som sikkert springer ud om en måneds tid.



Og til sidst et billede, hvor formiddagssolen sætter ild til et par af pinkie winkies frøstande.



Kommentarer

  1. Jeg siger også længe leve bobleplasten! I vores væksthus står en nerie og det store citrontræ med fiberdug over. I morgen var der minus 5 derude, så nu er de også dækket med bobleplast. Det er jo vores første vinter med væksthuset, så vi må se hvordan det går. Ellers er vi nødt til at finde en anden metode.

    SvarSlet
  2. Uh, de lover minus 9 i nat, så jeg er også bekymret for min havestue, hvor jeg opbevarer mine sarte planter. Bobleplast var måske også brugbart der.

    SvarSlet
  3. Det er da en rigtig god ide, at bruge bobleplast! Alt må gøres for de sarte vækster, som vi jo også gerne vil have. Jeg tjekkede lige udestuen i morges og den stod på 0°, så det går an.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Med en uge til sommertid

Påskeblomster til påske

Forventning og utålmodighed