haveaccessories og forårsløg

Her i blogland vrimler det med iderige bloggere, som er rigtig ferme til at lave indbydende arrangementer med krukker, zinkgenstande og andre finurlige accessories. Her kommer jeg uhjælpeligt til kort. F.eks. har jeg dette zinkbadedekar i børnestørrelse, som jeg synes er rigtig sød; men jeg har aldrig rigtig fundet ud af, hvordan jeg skal bruge den.


Problemet er nok, at jeg ikke kan nænne at bore hul i bunden, sådan at jeg kan plante direkte i karret. I stedet for har jeg forsøgt mig med at lægge lecakugler i bunden og så stillet potterne i dem, men det er et problem, hvis der kommer regn og blæst, og det gør der jo om sommeren her i landet. Lige nu har jeg lagt plastik i bunden (for at beskytte karret) med et lag plantejord over og så anbragt det i drivhuset med små planter, der venter på at blive plantet ud, bl.a. de første klokkeranker.


Til slut en række forårsbilleder. Pickwick hedder denne krokus.
Hundetand dens canis.
Lyserød snepryd.
En greigii tulipan - jeg har glemt, hvad slags det er.

Rhododendron dauricum i forårstøjet.

Rhododendron cilpilense er tæt på at springe ud.


Cilpilense har en træ/bonsai-agtig facon og grene lidt a la papirbarkløn, og knopperne tåler ikke frost.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Påskeblomster til påske

Forventning og utålmodighed

Aprilblomstring