orkideer

I går kom der en pakke fra Edrom Nurseries i England. Der var to slags ranunkler til stenbedet, to slags bispehuer, en hvid anemonopsis, en cardamine waldsteinii og så to slags fruesko. Jeg har ingen erfaringer overhovedet med fruesko, så jeg købte to slags, som efter sigende er til at gå til for nybegyndere.
Den ene hedder cypripedium ulla silkens. Blomsterne får mest farve ved udspring i køligt vejr og blegner i varmt vejr - derfor forskellige farver på samme plante.


 Og den anden hedder cypripedium reginae.


Hos vores lokale Trifolium Frø har jeg desuden købt to poser, med orkideen bletilla striata.
Med min manglende erfaring har jeg valgt at plante alle tre slags i potter, selvom frueskoene burde kunne overvintre ude.



Kommentarer

  1. Skønne blomster, det bliver spændende at høre, hvordan det går.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også selv, det bliver spændende. Det er forfriskende at prøve noget nyt.

      Slet
  2. hvor ser de skønne ud:) har også selv lige invisteret i nogle orkideer, og jeg har også sået for forskellige orkideer...:) god weekend Anne Gine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt! Jeg kunne huske, at en anden blogger også havde omtalt orkideer, men havde svedt ud, hvem det var. Er såning af dem ikke et langtidsprojekt?

      Slet
    2. jo der kan godt gå et par år, før de spire:)

      Slet
  3. Smukke planter.
    Held og lykke med dem.
    Jeg er spændt på at høre hvordan det kommer til at gå.
    Her får vi fin regn lige nu. Håber på solskin i eftermiddag.
    Ha` en god lørdag.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Med en uge til sommertid

Påskeblomster til påske

Forventning og utålmodighed