sidste dag i april

Oprindeligt havde jeg en forestilling om, at jeg skulle tage billeder med nøjagtig de samme motiver hver den første eller sidste i måneden. Det har bare vist sig, at jeg er alt for uorganiseret til at gennemføre den ellers gode idé. I dag har jeg valgt at finde mine motiver rundt omkring i havens afdelinger, og det burde jeg vel kunne gøre til en tradition uden at føle mig alt for bundet af det.

Skovhaven




Det ældste surbundsbed m.m.





Spaltebed


I og omkring drivhuset

                                       



Gårdspladsen













                                        


                                     



Kommentarer

  1. Disse motiver er i hvert fald fine, jeg tror heller ikke, at det er så spændende med det samme motiv hver måned, derimod det samme bed hver den første er en god idé, for bedet ændrer sig jo hele tiden. Men lidt navne kunne nu være meget godt. Fritillariaen er flot, navnet på den?
    Har du Pixie udenfor hele tiden?

    SvarSlet
    Svar
    1. Fritillaria affinis yellow. Nej, pixie har stået i drivhuset henover vinteren. Ja, det var også et bed, jeg havde i tankerne, da jeg skrev motiv.

      Slet
  2. Så mye flott som blomstrer hos deg nå! Dine helleborus er utrolig vakre. Din Clematis Pixie er så søt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en sart og pastelagtig farveholdning, helleborus udvikler, efterhånden som de ældes. Det bliver svært at klippe blomsterne af; men ellers sår de jo sig selv helt vildt.

      Slet
  3. All-round billeder er rigtig fint, så jeg kan følge med i din have - og det ser så dejligt ud:-)
    Men din ide om at følge samme sted konsekvent er god.
    For nogle år siden tog jeg billeder af det samme piletræ ved Bagsværd sø hver dag når jeg gik med hundene, men jeg fik det aldrig publiseret - det var ellers sjovt:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var lige noget i den stil, jeg tænkte på. Men det kræver åbenbart mere disciplin, end jeg kan mønstre.

      Slet
  4. Hej Marie.Hvor er det dejlige billeder du viser..............er især imponeret af dit smukke surbundsbed.
    Men det med at tage billeder hvert år på den samme tid............da skal man vist meget
    organiseret..
    Vi har haft det skønneste vejr i dag ............så mange timer i haven inden turen går til det jyske til konfirmation på søndag.
    Rigtig god aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vejret var fantastisk i dag - jorden duftede af grødevejr. Vi skal også til konfirmation, men først på søndag.

      Slet
  5. Skønne billeder fra de forskellige bede. Rhododendronen på billede nr. 7 og 8 er jeg helt vild med. Den lille plante med de hvide blomster fra spaltebedet ser rigtig spændende ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Rhoddendronen hedder temple belle - den er lidt frostsart, så den bliver dækket med et net hver vinter; men vi synes, det er umagen værd. Den lille kantlyng er jeg også selv vild med. Den hedder cassiope muirhead.

      Slet
  6. Hej Marie

    Lækker Fritillaria den ser vildt frodig ud!
    Jeg er jo glad for oversigter og forløb så din ide lyder godt i mine øren!

    Ha en dejlig dag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den ser frodig ud, men står indtil videre i en krukke.Nu får vi se, om det med oversigter bliver til alvor.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Hvad er du for en fætter?

Med en uge til sommertid