blogtræf

Da vi lørdag formiddag efter en lang biltur fik øje på tre fine whiskytønder ved en grusindkørsel, vidste jeg, at vi var nået til det rigtige sted: Vivi og Hans Jørgens have. Det syn kender jeg så udmærket fra bloggen.

Det blev starten på en utrolig hyggelig dag, hvor vi blev beværtet, så man skulle tro, at vi var til fødselsdag - det var overvældende. Vivis omkvæd var: "Det meste er jo bare fra haven." Det passede nu ikke helt, og desuden vil jeg sige, at med sådan en køkkenhave, burde det hedde "det bedste er fra haven."
Haven blev taget grundigt i øjesyn, alt imens snakken gik. Her er det Vivis små rhododendron frøplanter, der bliver beundret.



Haven er jo kæmpestor, og selvom Vivi er kommet utroligt langt, er der stadigvæk masser af planer, som venter på at blive ført ud i livet

Med al den plads kan det lade sig gøre at male med den store pensel, her det flotte, todelte gule bed med huset som perfekt baggrund.

Over for det lyser et hvidt bed smukt op foran det gamle læbælte, som er blevet omhyggeligt beskåret og renset for visne grene og selvsåede træer, og hvad der ellers kan skæmme sådan et haveelement.

Midt i plænen i den del af haven, som endnu ikke for alvor har følt Vivis spade, er der anlagt et flot rødt bed, som tiltrækker opmærksomheden selv på stor afstand. Vi faldt alle sammen for den forholdsvis lave og meget mørke mjødurt (Little Joe?), og Vivi var hurtig frisk med spaden og særdeles gavmild, så vi var flere, der fik en luns af mjødurten med hjem. Det samme gjaldt den flotte, hvide floks på forrige billede.

Til gengæld for sin store gæstfrihed, fik Vivi masser af gode råd af os kloge havehoveder om, hvad der skulle puttes i bedene, hvilket nu slet ikke var nødvendigt; for Vivi har lagt sine planer og dem holder hun fast ved. Der er ingen tvivl om, at der, hvor vi gæster så en stor græsplæne, der så Vivi for sit indre blik et kæmpestort surbundsbed og en plæne reduceret til en bred græssti, der snor sig rundt imellem havens forskellige afsnit. Hvornår mon vi bliver inviteret til blogtræf igen for at se, at det er blevet til virkelighed? Jeg glæder mig allerede.

Kommentarer

  1. Hej og tak for hyggeligt samvær. Jeg kendte ikke din blog i forvejen men nu er den kommet på min blogliste, så jeg kan holde øje med når der kommer indlæg og lære dig og din have bedre at kende. Må hellere få noteret navnet på den skønne Hjortetrøst som jeg også var så heldig at få en bid af.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var jo ogspå en af sidegevinsterne ved blogtræffet, at man både mødte mennesker, man kender fra en blog, og nogle hvor bloggen er et nyt bekendtskab. Det var bestemt en flot hjortetrøst, vi fik med hjem.

      Slet
  2. Hej Marie.Tak for dejlige billeder fra bloggertræffet hos Vivi. Er da helt ked af at jeg ikke kom afsted og oplevede hendes skønne have.
    Men synes det var en lidt lang tur alene.
    Er bare vild med det smukke hvide bed.
    God søndag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan jeg sagtens sætte mig ind , Jette; men der er ingen tvivl om, at du ville have hygget dig.

      Slet
  3. Flott hage dere besøkte! Vakre bed i avstemte farger. Godt med gavmilde hageeiere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haven er helt sikkert fin og velgennemtænkt, og Vivi producerer planter i store mængder.

      Slet
  4. Sikke en dejlig dag I havde. Jeg har glædet mig til at læse om den for jeg ved hvor hyggeligt det er med blogtræf og havebesøg. De gule bede er superflotte og jeg glæder mig også over at følge havens udvikling. Der er sket meget allerede og som du skriver kommer der til at ske endnu mere og det er spændende.
    Den mjødurt - den er godtnok flot:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var meget hyggeligt, og som du skriver, er Vivis have speciel for os andre bloggere ved, at vi på bloggen har fulgt med i dens udvikling og ser frem til, at fortsættelsen følger.

      Slet
  5. Tak for billederne, når jeg nu ikke kunne komme med selv, lidt samme problem som det Jette skriver om. Ingen tvivl om at Vivi laver et kæmpearbejde, og hun ved, hvad hun gør og hvordan hun vil have det :) Det har selvfølgelig også været hyggeligt, men det var der nok ingen, der tvivlede på, at det ville være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, nej det kan sikkert godt somme tider være en ulempe at være øbo. Tilfældighederne får bestemt ikke lov til at spille ind i Vivis have. Det var imponerende at høre hende fortælle om hendes planer fremover.

      Slet
  6. Gad godt have været med på en lytter til Vivis planer og visioner-men det må blive en anden gang, når det hele kan passe sammen. Holder af at kigge med på hendes blog-dejligt at se/høre tingene fra din vinkel:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var nemlig interessant at høre Vivis tanker, især når man har fulgt med på bloggen.

      Slet
  7. tak for sidst... det var hyggeligt at hilse på jer...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde - jeg håber ikke, at Celina fik ondt i maven:-}

      Slet
  8. Hej Marie,
    Tak for sidst. Det var en super hyggelig dag, og vi blev beværtet som kongelige. Vivi har så mange planer med haven, og det bliver spændende at komme igen om et par år, og se hvor langt hun er kommet. Det ser jo allerede flot ud nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig. Det var både hyggeligt og inspirerende.

      Slet
  9. Det var en superhyggelig dag i skønt selskab. Dejligt endelig at møde dig og din mand. Så sjovt efterflg. at se Vivis have, set gennem mange forskellige kameraer. Hyggehejsa og på gensyn en anden god gang! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde. Jeg har også nydt at følge med på de andre gæsters blog og se, hvad de har valgt at vise.

      Slet
  10. Dejligt med en lille reportage fra blogtræffet. Jeg synes at Vivis have allerede har så mange gode takter og jeg hørte også lidt om kommende planer, så det bliver skønt at følge og ikke mindst komme på genbesøg om et par år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig. Det er en føljeton, man kun kan glæde sig til at følge.

      Slet
  11. Mange tak for sidst:) Det var utroligt hyggeligt at møde jer! Det var en super dag og en et imponerende traktement, vi fik til frokost:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, absolut. Vi nød rigtig at møde dig og de andre bloggere og havde en virkelig hyggelig dag.

      Slet
  12. Mange tak for besøget til både dig og Søren, det var så hyggeligt at møde jer, og tusind tak for de skønne planter :-)
    Spændende at læse dit indlæg, og se dine billeder :-)
    Uha, uha, nu må jeg jo hellere komme ud med spaden, så der ikke går 20 år før hele plænen er nedlagt ;-) Jeg håber på milde vintre, da det er den årstid, der virkelig kan få det til at rykke noget, hvis jeg kan komme i jorden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er os, der siger tak, det var sådan en hyggelig dag. Hvis der går 20 år, håber jeg, græsstien bliver rollatorvenlig:-} Lad os så krydse fingre for et par milde vintre.

      Slet
  13. Hej Marie!

    Vilken spännande trädgård ni besökt, det ser så genomtänkt ut allting, det gillar jag!

    Allt gott!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har set rigtigt - alt er nøje planlagt.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid