broget løv

I dag har jeg taget stafetten med broget løv op, men har valgt at holde mig til de hvidbrogede. Jeg har også valgt ikke at tage hostaerne med, da jeg ikke ligefrem synes, at de ældes med ynde.

alpeviol, cyclamen purpurascens

 jakobsstige "stairway to heaven"

mandstro "graham stuart thomas"

kærmindesøster "jack frost"

alunrod, jeg kender ikke navnet, måske Eco Magnifica

lungeurt, pulmonaria longifolia \'E.B. Anderson


To storkonvaller


tre star: variegata, "ice dance" og frosted curls




elefantgræs "morning light"

en lille ny orixa

buksbom

pieris

Et vinterbillede af den brogetbladede kristtjørn

kamæleonblad 

som punktum noget andet, nemlig allium cyaneum sammen med roguchi - jeg troede først, at løget var en lille græs, men blev glædeligt overrasket.

Kommentarer

  1. Hvor har du dog mange smukke planter med broget løv.
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inspireret af din blog har jeg faktisk også købt den brogetbladede fredløs; men den består indtil videre kun af 2 stilke.

      Slet
  2. Godaften Maria.Ja! jeg kan jo se at vi begge to har lavet et indlæg om de brogede planter.
    Kan se at vi har et par stykker til fælles.
    Utroligt hvad der findes på market.
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette, ja, jeg tænkte det samme, da jeg så dit indlæg.

      Slet
  3. Flotte brogede, jeg skal vist have lavet et tillæg til mine brogede, jeg har også flere af dem du viser, de er ikke med i mit indlæg :) som du sagde, erfaringen er at man altid glemmer nogen. Det har du helt ret i. Stairway to heaven købte jeg i Kolding, og Jack Frost har jeg også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jack frost er en fantastisk staude efter min mening.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Med en uge til sommertid

Påskeblomster til påske

Forventning og utålmodighed