gult løv

skal dette indlæg handle om på denne gråvejrdag. Jeg ville egentlig have fokuseret på gråt og gråblåt løv; men det bliver lidt mat og glansløst, når solen ikke skinner. Til gengæld er det lettere at fange de gule farver. De gulbladede bringer lys ind i haven på en gråvejrsdag; men jeg tror nu alligevel, at mine favoritter er de grå- og især de mørkbladede.

Den mest gulbladede plante er denne lille trompetkrone, og jeg sværger, at jeg ikke har manipuleret med farven.

Det lille ahorntræ uden for køkkenvinduet er også meget gult.

Sango kaku med de røde grene er mere afdæmpet, men dog gulbladet.

 To alunrod, nemlig caramel og marmelade.


4 hostaer, sum and substance, francis williams, zounds og june.






Gul søjletaks

En dværgforsythia, der hedder pauline.

En hebe

En opstammet gulbroget benved

Gulbroget kornel

Mos og cremegule nye blade på yakushimanum

To græsser, hakonegræs og gulbladet star



Også et par blomster, selvom de ikke er gulbladede. Tinkerbelle er en tobaksblomst med en speciel farveholdning.

Rosinen i pølseenden er lilium nepalense, hvis eneste blomst er sprunget ud i dag. Den kan ikke lide efterårs- og vinterfugt, så jeg må se at finde på en eller anden listig form for beskyttelse.








Kommentarer

  1. Ih her er jo mange lækkerier imellem. Er netop i gang med at tilplante et bed med gult løv og ønsker bla. en hosta og et græs. Tak for inspirationen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som et spændende og udfordrende projekt.

      Slet
  2. Ja det er skønt også med gule farver på løvet. Jeg faldt for den lille dværgforsythia, hvor er den fin. Ja og liljen er også skøn. Tak for synet af dine gulbladede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Forsythiaen stammer fra Lønbæk.

      Slet
  3. Det eneste jeg har med gult løv er 2 druehyld. Det lyser op i haven kan jeg se. Tobaksplanten hvor er den flot.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også tobaksplanten er fin - jeg er ellers ikke så meget til sommerblomster.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Hvad er du for en fætter?

Med en uge til sommertid