marcipanrose

Sådan tænker jeg om Händel, især når den er i knop
eller lige er sprunget.









Det er ellers en lidt stiv rose, som både
kan bruges  som slyngrose og som
storblomstret rose.





En anden blomst, som spiller i hvide og røde farver, er pæonen festiva maxima, som her ses i forskellige grader af udsprungethed.


I går viste jeg det gamle staudebed set forfra, så i dag har jeg valgt at vise, hvordan bagsiden ser ud lige nu. Der er ikke nær så mange farver; men jeg holder selv meget af den blide stemning, der er over stien, og glæder mig til, at slyngroserne indtager stativerne.










Kommentarer

  1. Hej

    Det er nogle fantastiske flotte stativer du har. Er det muligt at du kan lave et indlæg om dem? Hvordan de laves eller hvor man køber dem. De er meget dekorative uden at de helt stjæler billedet.

    Mvh Janne fra Løkken

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er min mand, der har lavet dem. Jeg viste ham denne hjemmeside http://www.gardenartisans.us/charlestonrosepillar.aspx og så fandt vi i fællesskab frem til, hvilke proportioner stativerne mere præcist skulle have. Rosenposten forhandler dem også, men tager 770 euro for en enkelt. Søren lavede tre for ca 200kr pr styk vha genbrugsmaterialer. Jeg synes også, de er vellykkede.

      Slet
  2. Bedet ser også godt ud fra bagsiden. Jeg har længe ønsket mig Händel, den er så smuk, men den dufter vist ikke så meget, gør den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Händel er ganske let parfumeret, men man skal have næsen tæt på for at fornemme det.

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Hvor er din Händel dog smuk. Stativerne faldt jeg også for, de er meget spændende og anderledes. Mere om dem, tak! :o)

    SvarSlet
  5. De er godt nok fine også på den anden hjemmeside. Hvilke materialer har i brugt? Er det trælister eller metal? Hvordan har i lavet sammenføjningerne at de snoede materialer?

    Mvh Janne

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid