godt gået

- af anemonopsis at springe ud med friske blomster på trods af tørken. Bladene ligner noget, der er løgn; men dem ignorerer jeg bare. Der er heldigvis mange af de karakteristiske, kuglerunde knopper.


                                            


 Nærmeste nabo er en staudehortensia (deinanthe bifida) med de samme farvenuancer.       
Den har vi også i varianten "blue wonder", som da vist også er lidt mere blå end arten.




Anemonopsis white swan med og uden regndråber



                                     
 
En codonopsis mere er sprunget ud. Jeg er på herrens mark, når jeg skal identificere dem; for codonopsisekspertens hjemmeside er gået død, og der er generelt stor forvirring omkring emnet og ikke meget litteratur at læse. Desuden kan de smukke tegninger variere rigtigt meget. Jeg tror, dette er lanceolata.


Pilosula

     

Grey-wilsonii (den med ringen) og forrestii


I weekenden har vi fået hele 35mm regn. Hvor heldig kan man være! Bl.a. lobelia hadspen purple er heller ikke nær så frodig, som man kunne ønske, og kan bestemt godt bruge noget vand.


Siloam david Kirchhoff blev flyttet sidste år - derfor er blomstringen meget begrænset.


Kommentarer

  1. Hej Marie

    Sikken en lækker Anemonopsis - eller 2 er der jo!

    Deinanthe bifida er spændende - jeg fik "Pink-Kii" dette forår - men jeg skal langt ned for at finde blomster:)

    Alletiders du fik regn - det har vi endnu til gode!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har set en pink deinanthe irl, og den var lidt udvandet i farven, så jeg er spændt på at se et billede af din.

      Slet
  2. Ja du var da heldig at få regn, vi har det også stadig til gode. Min staudehortensia er så lille og ikke rigtig udsprunget, så der er ikke noget at tage billeder af, den skal nok have nogen flere år på bagen,hvis den når det i den tørke. Din er rigtig smuk ,og ellers er det jo som altid kræs du viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er specielt imponeret over, så friske de her skyggeplanter er; for vi har bestemt også haft det meget tørt. Du har helt sikkert ret i, at staudehortensiaen lige skal godt i gang med væksten, før den rigtig blomstrer.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Hvad er du for en fætter?