tør torsdag

Min bloglyst er ikke voldsomt stor her i sommerheden og det stærke sollys; men i dag var det grangiveligt, som om dagliljerne spurgte, hvorfor de ikke også måtte blive fotograferet.


Ellers var dagens oplevelse at se to ellers ikke særligt farvestrålende syneilesis palmata i blomst - den til højre hedder kiko, og måske kan man lige ane resterne af  bladenes oprindelige, flotte, gule årer. Det er udpræget skovbundsplanter, som dog sagtens kan klare noget tørke, når først de er etableret.







For 2 år siden købte jeg sommerfuglebusken Buzz Ivory hos Odenia. Den beskrives som en dværgplante, men er 2 meter høj i år, hvor jeg undlod at skære den tilbage i foråret. Den er mere fin i gren-bygningen end de traditionelle sommerfuglebuske.


Lidt forskelligt






Planter, der venter på regnvejr

 Impulskøb

White henryi strækker blomsterbladene på en finurlig måde. Den anden lilje skulle være en guldbåndslilje, men det tvivler jeg lidt på.
       

Kommentarer

  1. Jamen, det kan jeg da godt forstå - dagliljerne viser bestemt deres værd for tiden og de er så smukke.

    Sommerfuglebusken er meget fin :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dagliljeblomsterne er smukke; men efterhånden synes jeg, at selve planten er mindre spændende.

      Slet
  2. Hej Marie

    Ja, din White Henryi snurrer lidt rundt - den er nu flot...
    Og dagliljer ja - kan rigtig godt lide den nedeste til venstre, med den grønne tragt.

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Strawberry candy hedder den daglilje, du nævner.

      Slet
  3. Godt at dine dagliljer også fik lidt opmærksomhed :-) - tjaaeee - lidt regn kunne vi godt bruge.

    SvarSlet
    Svar
    1. En nats uafbrudt stille regn ville være velkommen.

      Slet
  4. Flotte billeder, og jeg synes, at jeg så en skyggefuld terrasse på et af dem.
    Jeg synes impulskøbet ser godt ud - hvad er det for en?
    Vh Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Impulskøbet er burgundy ice. Den så så frisk ud i varmen.

      Slet
  5. Har du også billeder af den almindelige henryi?

    Gode hilsner
    Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre, Mathias, den er ikke dukket op i år - plejer ellers at være sikker.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Hvad er du for en fætter?