blomstrende træer

I en kommentar forleden skrev Ole, at visse planter er værd at vente på, hvilket vi absolut ikke kan blive uenige om; men ventetiden kan godt blive lang, og det har den allerede været i forbindelse med nogle af vores træer. Det er duetræ (4-5 m), trompetkrone (5 m), tulipantræ (3 m) og japansk sneklokke ( 1,5 m). De første to har vi haft 10 - 12 år, men hvor gamle de var fra planteskolen, ved vi jo ikke. Måske er der nogen ude i blogland, som ved, hvor længe endnu vi skal regne med at vente, før de blomstrer. Følgende billeder har jeg lånt rundt omkring på nettet - de er da værd at vente på.


Kommentarer

  1. Denne træerne du snakke om faktisk er kanon træer! Du er heldig hvis du har nok plads for dem i din have..

    SvarSlet
  2. Jeg har også tulipantræet, som efterhånden er ret stort, men som heller ikke har blomstret hos mig, det samme med sneklokketræet, men det var ikke ret stort, da jeg købte det. Anne Marie siger, at hun kan svar på det spørgsmål, hvis du sender hende en mail. Men jeg tror jeg vil bede hende svare på min blog, så kan jeg også se svaret. Hun kan ikke kommentere hos dig, fordi hun ikke er oprettet på google. Håber det er ok for dig ellers sætter jeg bare hendes svar ind her hos dig.

    SvarSlet
  3. Her kommer lige svaret fra Anne Marie

    Kommentar til Maries spørgsmål på bloggen:
    Mit duetræ blomstrede første gang sidste år 23 år og 5m.
    Andre blomstrer efter 3-4år afhængig af afstamning og vækstforhold.
    Trompetkronen skal afslutte væksten tidligt og have en varm sommer for at udvikle blomsterknopper. Ofte fryser de væk vinter og forår sammen med det yderste af årets skud.
    Tulipantræet regnede jeg med skulle være 30 år inden blomster, men 17 år gammel blomstrede den 1. gang. Opdagede de brune 'kogler' om vinteren.
    Japansk sneklokke har jeg ikke selv haft held med, men måske er din ikke gammel nok endnu. Den blomstrer på de gamle grene. Skal stå beskyttet solåbent.
    Håber det har givet et fingerpeg om ventetid.
    Ang.den hvide peberbusk, så kan den let såes og bliver hvid.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  4. Tak til jer begge to for svarene. Det anede mig nok, at frosten kan tage trompetkronens blomster, og hvad de andre angår, så må vi virkelig bare væbne os med tålmodighed.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid