søndag den 5. februar 2012

rosenslynger igen

Mens frosten holder os i sit jerngreb, går jeg og hygger mig med mine små rosenslyngere. Begge disse to bakker blev sået i første halvdel af januar. Den mindst fremmelige bakke startede på badeværelsesgulvet i fjorten dage og blev så flyttet ud i entreen, som vender mod syd, mens den mest fremmelige bakke har stået i entreen hele tiden, så jeg konkluderer, at rosenslynger skal have lys, men ikke nødvendigvis undervarme, for at spire.


Sidste år investerede jeg i en fancy ledpære, som skulle være guf for sådan nogle bittesmå planter og levere så meget lys, at de ikke når at blive alt for ranglede.


2 kommentarer:

  1. Rosenslynger kanaltså også lykkes uden tilskudslys. Man skal bare være med på at den -uanset hvad - er en langsom starter OG at den gerne vil klatre fra starten af.

    Aftensmil fra Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt sikkert ret; jeg vil bare gerne have sat noget skub i den, så den ikke bliver alt for længe om at blomstre.

      Slet