Valmuer plus lidt mere
Under hjultræet dukkede der i foråret nogle tidsellignende planter op, som jeg lod gro, selvom jeg gættede på, at det var ukrudt. Nu er de sprunget ud og har afsløret sig som iøjnefaldende røde valmuer, som jeg synes passer rigtig godt til det uklippede græs. Vi har helt sikkert medbragt dem fra den gamle have i frøform, da vi pottede træet op med henblik på flytningen. Andre steder dukker enkelte af denne type op, og det undrer mig mere, for haven var jo dækket af en ældgammel græsplæne, da vi flyttede ind, og jeg har ikke sået dem. Huset var oprindeligt torneroseagtigt gemt bag et stakit pakket ind i efeu, og fordi det havde skæmmet muren et sted, har jeg købt et viftestativ til en klematis, der med tiden skal dække skaden. Nu er de røde valmuer også dukket op i stentruget foran stativet, og jeg synes ligefrem, det ser ud, som om jeg har lavet en installation. Tak, kære valmuer! Man bliver ganske taknemlig, når de selvsåede sådan folder sig ud. Skovvalmuen blomstrer stadigvæk. Martag...