sol og blomster

Lankongense virker næsten farveløs i solen, men er virkelig smuk i skyggen

Silkekatosten Elsie Heugh virker også sart 

Clematis viorna hører også til blandt de afdæmpede, men kan godt tåle fuld sol.

Pragtsnerlen og karma chok og rosen brown velvet basker sig i solen.




           
                                                                                        

Om killingen er til sol eller skygge, vides ikke.
        

Denne blomst af clematis durandii er på nordsiden af den glasbærbusk, som klematissen klatrer i.


Kommentarer

  1. Dejlige sommerbilleder, Elsie Heugh er meget yndig og sart i farven - og alle nyder vi solen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er næsten for godt til at være sandt.

      Slet
  2. "Lankongense" er meget smuk- også i sol!
    Hilsen Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er rigtigt, men farverne blegner lidt.

      Slet
  3. Hej Marie

    Ja solen er dejlig men - det er ofte bedst med skygge når vi fotograferer - fin Lankongense!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er, som om detaljerne forsvinder, når solen skinner.

      Slet
  4. Silkekatosten er så fin og yndig, lad os håbe, at den får lejlighed til at nyde solen i mange dage endnu

    SvarSlet
  5. Clematis Viorna er helt vidunderligt og det er den mørke dahlia også!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dahliaen hænger lidt med bladene i den stærkeste sol, så jeg må nok til at vande den, hvis vi skal have glæde af alle knopperne.

      Slet
  6. Viorna og Lankongense er de billeder, jeg falder mest for i dag, de er fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mit eget yndlingsbillede er nok snerlen, hvor lyset skinner ind gennem centrum af blomsten.

      Slet
  7. Ja, det er et skøn billede du har taget af snerlen - kan også godt lide lyset i den.

    Jeg har også pragtsnerler, men ærgrer mig lidt over, at det stort set kun er i weekenden, jeg har glæde af dem. Når jeg kommer hjem fra arbejde, så er de klappet sammen igen. Men når jeg så har fornøjelsen af blomstringen, så er de utrolig smukke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo rigtigt; men sådan er det vel med en del sommerblomster. F.eks. vile jeg gerne tage et billede , hvor guldvalmuen indgår, og det er nødt til at være et solskinsbillede, for ellers er blomsterne klappet sammen.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid