hvad skal man kalde det?

Det er dette bed, jeg ikke ved, hvad jeg skal kalde.

Det startede som et gult bed for mange år siden; men monokrome bede siger mig nu engang ikke ret meget, så farvespektret blev ret hurtigt udvidet med nabo- og kontrastfarver til gult, og som sådan har jeg mest tænkt på det som det varme bed eller Kenzobedet.




Det kan jeg bare ikke ret godt kalde det i år, da jeg synes, det forudsætter flere dybe, mættede farver, ernd der er i år. Desværre har jeg mistet både indianermynten black adder og en meget mørklilla hestemynte, som begge af nød er blevet erstattet af nogle mindre mættede blomster, og dahliaen David Howard ser heller ikke ud til at blive til noget.










Jeg går og vænner mig til det mere afdæmpede udtryk og har også måttet finde mig i, at Pat Austin og Graham Thomas står som små planter, fordi de frøs ned i foråret. Efter planen skulle de have stået med blomster svajende oven over bedet - måske til næste år.




 Sensommerbedet kunne vi måske kalde det - det er bare lidt mærkeligt at tænke på, at hovedparten af sommeren ligger bag os allerede.



Kommentarer

  1. Hej. Synes dit bed er flot.Vil give dig ret i at det er mærkeligt at tænke på at sommeren snart er bag os, men lad os tro at den varer 2 måneder endnu. Med de rigtig blomster er haven blomsterrig til oktober. Hvad hedder den flotte lilje på det sidste billede? Med glade hilsener fra Ulla Milbak, Milbakhaven

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, lad os håbe, at den varer ved - sommeren. Liljen hedder white henryi.

      Slet
  2. Uanset hvad så ser bedet godt ud, der er da mange fine ting i, men du har ret dette er den sidste sommermåned, det er jo lid trist, på den anden side set kan vi ikke klage over sommeren i år.

    SvarSlet
  3. Hej Marie

    Det ser da godt ud - godt at se noget der ikke er kedeligt afstemt totalt!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  4. Godaften Marie.Sensommerbedet tror jeg passer meget godt.
    Jeg synes også at det kan være svært at afstemme alle farverne og formerne til bedene......men øver mig hele tiden.
    Flotte solhatte du viser.God aften Jette

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid