Gæstefotograf

I dag har jeg haft god assistance af min svigersøn og hans fine kamera. Han havde ingen problemer med at gengive hvide blomster eller fange de små detaljer.






Jeg glemte at bede om at få et foto af allium cernuum, så  blomsterne er ikke nær så skarpe som de foregående. De skinnende røde knopper er så fascinerende.


I skovhaven har de to eksemplarer af prunus canada red udviklet deres smukke mørke løvfarve.


Inde under dem kan man lige skimte et solskinsbed med prikbladet fredløs og to gule græsser. det er skønt at have så meget plads, at denne staude kan få lov at boltre sig.


Thalictrum elin er lige netop begyndt at springe ud. Vi har målt den til 2,65m, og jeg skulle nok have bedt Rodolphe om at tage billedet.


I surbundsbedet blomstrer en meget mørkerød lilje i forgrunden, nu hvor surbundsplanternes blomstring er forbi.


Her florerer også slyngplanten tropaeolum speciosum, som åbenbart hedder jasmin-natskygge på dansk. Når først den kommer i gang, breder den sig uhæmmet i det porøse surbund.




Kommentarer

  1. Fine billeder af de hvide blomster, godt at få besøg af en prof. Den allium ser spændende ud. Flotte slanke prunus træer.

    SvarSlet
  2. Fine billeder. Jeg har også en meget stor Thalictrum Elin, jeg tror også min er over 2 meter. Er vild med dine Prunus træer.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  3. Ja det er svært at tage billeder af de hvide, så godt med en professionel der ved, hvordan man skal gøre.
    Lækker skov - og ja du har ret, det er dejligt at give los til dem der breder sig, når man nu har pladsen.
    Her må vi andre jo begrænse os!

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid