skovhaven og siddepladser

Jeg ville egentlig ikke have lavet et indlæg i dag; men da vi var ude og plukke et par buketter ved syvtiden, var der sådan en fin forårsstemning i haven, at jeg ikke kunne lade være med at tage billeder. Det er især skovhaven, der har stået for skud.


Den mystiske firkant herunder var oprindeligt en beholder til læsket kalk, og den kunne vi ikke nænne at fjerne.

Det samme bed set fra den modsatte side.

Helleborus



I skovhaven er der to siddepladser, og de har begge to Sørens signatur. Den, vi bruger mest, er bænkern herunder.
 

Men vi har også "tronstolen", som nok retteligt burde hedde rød ananas.

Ved østgavlen står regnvandstønden, som jeg fik i fødselsdagsgave sidste år, og min yndlingsbænk. Vi har overtaget den efter mine forældre, som havde arvet den fra mine bedsteforældre, så jeg vil gætte på, at den er 100 år gammel. Det er i øvrigt en skøn siddeplads, hvor der altid er læ.

Lige om hjørnet står disse narcisser, som tilhører en gruppe, der har den frække vane at lægge blomsterbladene bagud ligesom hundetand.



Kommentarer

  1. Hvor er det nogle skønne forårsbede - kan godt forstå, at du gerne vil vise dem :-)

    Og sikken en herlig og finurlig bænk Søren har lavet - den er jeg vild med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Han kan godt lide den skæve vinkel - bogstaveligt talt.

      Slet
  2. Hej Marie

    Man må sige at skovhaven præsenterer sig rigtig godt sådan en dag i maj:)

    Du må have en dejlig aften!

    SvarSlet
  3. Ja det er lige sådan det er, man ser hele tiden motiver, når man går rundt, og så er man nødt til at tage billeder for at vise det på bloggen. Det var godt at se din skov, den ser fin ud, du har så mange skønne planter i den og alle de fine siddepladser Søren har lavet. Det ser godt ud, jeg tror godt Bent kan lave noget lignende, men han har vist nok at lave også i sommer.
    Jeg kan godt forstå, at du er glad for bænken, som er gået i arv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vores "stakkels" mænd får ikke lov til at sidde med hænderne i skødet. I disse dage synes jeg, der er en speciel friskhed over haven og spekulerer på, om det hænger sammen med de forholdsvis lave temperaturer.

      Slet
  4. For en som holder uendeligt meget af feer og alfer er dine første billeder jo absolut guld værd. Mand kan se hvordan de klara dagens sidste gøremål. Tak, jeg elsker den slags billeder. Derudover er det så,skønt med jeres gamle arve-bænk, der så flot. Kh Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har sikkert ret - der bor feer og alfer i skovhaven.

      Slet
  5. Det er en dejlig have du har, og hvor er den fint beplantet.
    Den hvide bænk ved vandtønden, har en skøn historie og tænk at den er overlevet 3 generationer!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sikkert typisk, at bænken har holdt, mens bordet er forsvundet for længe siden.

      Slet
  6. Superdejlige fotos,ser flot ud med alle farverne og lyset er rigtig godt:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, der var et fantastisk lys i aftes.

      Slet
  7. Meget dejlige billeder af din skovhave. Har selv et skovbed som jeg er meget glad for. Dine bænke er sjove, og det er dejligt med sådanne siddepladser rundt omkring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er vel også især nu om foråret, at skovhaven er allerbedst.

      Slet
  8. Det er en dejlig stemning så jeg forstår godt at du tog disse billeder;) Siddepladserne er ret fine, bænken som du har overtaget er flot det er fantastisk at I har bevaret den så flot gennem generationer.

    SvarSlet
  9. Hej Marie.Vidunderligt billeder af din skovhave,fyldt med dejlige narcisser.Og rigtig fine siddepladser du viser.
    Dejlig uge vi går i møde,og god aften Jette

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid