weekendpause

I weekenden fejrede vi Thomases 2 års fødselsdag i København - en vigtig milepæl - og bagefter var det spændende at komme hjem og se, hvad der var sket i haven, også selvom tempoet derude er faldet markant. Det første, der mødte os, var vinget benved i indkørslen, hvis typiske efterårsfarve er godt på vej.


På gårdspladsen blomstrede vores agapanthus endnu, og den blå hortensia lå og rodede på stenpikningen. Krukkens bund er åbenbart for lille og ustabil, når turbulensen virkelig tager fat.



I haven var den hvide og den fyldte colchicum sprunget helt ud.

Det gamle staudebed er ikke ligefrem et brag af efterårsfarver  at komme hjem til- især ikke set på afstand og på en gråvejrsdag som i dag.





Hvis man går tæt på, og det er jo ideen med stierne i bedet, er der dog stadigvæk masser af blomster, hovedsageligt i forskellige nuancer af pink og lilla og blåt.





Kommentarer

  1. Du har så mange skønne planter i din have :o)
    Den fyldte colchicum har jeg engang bestilt på nettet, men den var udsolgt.... og så fik jeg ikke gjort mere ved det. Det sku jeg måske ta at gøre, for den er jo simpelthen så skøn :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  2. Den fyldte colchicum hedder waterlily, og den kan vel godt ligne en åkande en lille smule.

    SvarSlet
  3. Sikke en masse smukke farver - super fin stemning og "varme" det giver.
    Elsker dit lille sted dér med side pladsen... og bedene omkring. Det ser så fint og hyggeligt ud.
    Mange hilsner og skøn aften.
    Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi holder også meget af den lille siddeplads, så hvorfor sidder vi der ikke noget oftere?

      Slet
  4. Fordi I har travlt i haven :)
    Min vingede benved har ikke så flotte farver endnu, kun få blade på en enkelt gren. Godt du viser billede af glasbær, min lille busk har ikke store flotte bær som din har. Hvordan står din? i fuld sol eller skygge? Din er ualmindelig fin, jeg glæder mig til min forhåbentlig bliver stor og flot som din.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil mene, vores glasbær står i fuld sol, og den er nok 20 år gammel. I køkkenhaven står en håndfuld buske, som jeg såede for ca 8 år siden, og deres bærsætning varierer meget.

      Slet
  5. Jeg syntes det er et dejligt efterårsbed :)
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  6. Så mange dejlige farver du har i dit efterårshave. Lilla og cyklamen er de farver, der springer meget i øjnene. Glasbær har jeg fået i haven for første gang i år.....men jeg kan ikke finde busken, det skulle være en dværgbusk, den må siges at leve godt op til sit navn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, den var god. Men glasbær er nu også meget anonym. indtil den udvikler sine bær.

      Slet
  7. skønne skønne blomster billeder..... og så er jeg altså aldeles tovlig med den parasol :)

    SvarSlet
  8. Hej Marie.Dejlige efterårsfarver i din have.Og bedet med de smukke duehoveder er jeg vild med........har arvet nogle fra min mor.
    Men også din lille fine siddeplads synes jeg ser rigtig godt ud.
    Smuk collage du slutter af med.God dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Duehoved er en af Sørens favoritter - jeg er mere neutral; men de giver da noget farve til septemberhaven.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid