Mere om efterårsfarver


Søren og jeg er enige om, at efterårsfarverne i år er usædvanligt flotte og vedholdende.  Det er vist også første gang, jeg har lavet 3 indlæg i rap om det samme emne.
Vi har to blomsterkorneller side om side. Normalt skifter de til efterårsfarver samtidig, men i år er det kun Satomi, der har gjort det, mens China Girl lader til at have koncentreret sig om sin kæmpestore frugtsætning.


Løvfældende rhododendron kan være et forrygende syn om efteråret. Her er det schlippenbachii og lutea.


Kinesertræet er begyndt at smide bladene. Nabotræet er vores stewartia, hvis efterårsfarver ligger og changerer mellem brunt og lilla med en snert af gult og orange.


Fujikirsebærtræets løv er nok mere brunligt end stewartiaens. Den konkurrerer med vinget benved og en broget kristtjørn om vores opmærksomhed 


For nogle dage siden lå der en dis over haven hele formiddagen, men det dæmper ikke efterårsfarverne,  tværtimod.


Helt til venstre i billedet herover står der en gul trompetkrone. Dvs i dag er den tydeligvis lysegrøn, når man zoomer ind på den, og især når man ser den sammen med morbærtræet på det tredje billede.



Den gule læderkrone har været igennem en lignende udvikling, men har beholdt mere af dens oprindelige gule farve. 

Det mest iøjnefaldende træ lige nu er helt sikkert tempeltræet. Egentlig ville jeg først have den med i et indlæg, når den var 100% gul; men der er jeg før blevet snydt, ved at træet har smidt alle bladene i løbet af natten. 

Jeg slutter med en træt og solhungrende sommerfugl, som dog fløj sin vej, da jeg kom for tæt på.

Kommentarer

  1. Det er fantastiske billeder fra jeres have, men du ved jo, at jeg er vild med farverne, og ja jeg tror, I har ret i, at den er særligt flot i år. Godt du fik et billede af tempeltræet, det er forrygende smukt. Jeg købte en meget dyr Stewartia i Magtenbølle Planteskole, den er ikke så flot i betragtning af prisen. Den har også flot løv, men jeg er ikke tilfreds med udformningen.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

plantetid

Efterårsfarver

noget om såning af cyclamen plus det løse

Efterårstendenser