oxalis versicolor

Det mest spændende, der er sket i haven i dag, er, at Søren har lagt (foreløbigt) sidste hånd på træbeskæring og brændehugning. Næste projekt er et klematisstativ. Det bliver spændende.


Men i dag vil jeg gerne tegne et miniportræt af oxalis versicolor, Det er en lille sydafrikanske knoldplante, som jeg erhvervede sidste sommer efter at have haft den på ønskesedlen i flere år. Det er dens "candy cane" agtige blomster, jeg ikke kan stå for.


 Den er vinterblomstrende, så det kan sagtens være dens sidste blomst, jeg har fotograferet.


Indtil nu har den stået i bryggersvinduet, da den er frostfølsom og lyskrævende og ikke ynder stuetemperatur. Nu skal jeg bare finde et køligt, lyst sted, hvor den kan stå henover sommeren, så den kommer til at se sådan her ud til næste efterår.





Kommentarer

  1. Det var da noget af en plante, hvor har du købt den? Det er med at passe godt på den, så den kommer til at blive lige så flot igen.

    SvarSlet
  2. Den store flotte plante, som jeg drømmer om at få magen til, er hentet her: http://www.srgc.org.uk/wisley/2008/041208/log.html
    Min er ikke nær så flot, men godt på vej. Knoldene har jeg købt hos pottertons.co.uk

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid