min sorte samvittighed

er langt om længe vasket hvid, og det endda i hånden.


Vi har haft liljen black beauty i flere år, men jeg kunne da ikke huske, at den ender med at have turbanform.




Den næste lilje er leslie woodriff, og det er let at se, at de to liljer er beslægtede. Leslie har en pudsig måde at åbne "næbbet" på.



Cyriaksburg ligner de to foregående meget. Jeg kan ikke finde spor info om den på nettet, desværre.

En anden rød kæmpe er lægekvæsurt - jeg skal næsten lægge nakken tilbage for rigtig at se dens blomsterstande.


Tanna er til gengæld så lav, at man skal passe på ikke at træde på den.

Under græsslåningen stødte Søren på denne svamp, som jeg ikke mener at have set i haven før.


Kommentarer

  1. Det er nogle fine liljer du har. Den første er vist ikke helt sprunget ud, så måske får vi flere billeder. Turbanliljer har jeg ikke rigtig nogen
    af, det må jeg have.
    Svampen er flot. Min kvæsurt er ikke så høj, så den må være ligesom den sidste du viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. De første 4 liljebilleder er allesammen af black beauty i forskellige stadier. Kvæsurten burde nok ikke stå i lerjord, for jeg kunne godt tænke mig, den var knap så høj.

      Slet
  2. Der er ikke noget som gardiner der har hængt til tørre i det fri - det er en skøn duft!
    Turbanerne og næbbet fornøjer stadig og sikke farver :)
    Kvæsurt har jeg ikke, den minder mig lidt om den vilde pileurt der dukkede op i haven i år.
    Smuk svamp. Jeg så et par i skoven i gpr med svampekurve - så er svampejagten gået ind.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid