Blomstermotiver må jeg indendørs for at finde for tiden, og snebilleder lader mig efterhånden aldeles kold - undskyld! For en gangs skyld har vi en amaryllis, som lige nu lever fint op til tilnavnet "de fire verdenshjørner"




I drivhuset er vintergækkerne kun kommet en lillebitte smule videre på den sidste måned.






A propos vintergækker så mener Søren,  at vi skal have sendt
etgækkebrev til Eva på 4 1/2, og heldigvis har jeg fundet forskellige 
nyttige links med skabeloner, som man kan printe ud og derefter  "bare"  klippe eller skære ud. Gækkebreve er efter min mening en herlig tradition, som absolut bør bevares.
Jeg testede lige, hvor svært det er, og tror nok, jeg skal træne min finmotorik lidt. Og er der ikke også noget med silkepapir på bagsiden og som sløjfer og vifter?



 
                                                       


Kommentarer

  1. Når jeg ser dine krukker, så kunne jeg ønske, at der også var vintergækker i mit drivhus. Den er fin, den med det gule.


    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, især i år, hvor frost og sne dominerer, er det rart med krukkerne.

      Slet
  2. Efter jeg faldt fladt på ryggen og knaldede hovedet i terrassebrædderne i forgårs, er jeg også pludselig blevet godt træt af kold og glat vinter. Din amyrylis er vist mørkrød ligesom min, den blomstrer også lige nu. Den er særlig fin i farven med en grålig stilk. Jeg glæder mig til børnebørn så der igen kan komme gækkebreve i posten meen det varer nok en tid endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som et grimt uheld. Forhåbentligt kom du ikke slemt til skade.

      Slet
  3. Fine gækkebreve, jeg har heller ingen børnebørn at sende gækkebreve til, men jeg har en amaryllis på vej, den er lyserød.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tidligere gemte jeg løgene fra år til år, men det gider jeg rent ud sagt ikke længere.

      Slet
  4. Skøn rød farve den amaryllis har,virkelig flot:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har faktisk samme farve som på planteskiltet - det kan man jo ikke altid regne med.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid