Omsider sol, der varmer.

I drivhuset er vintergækkerne også omsider sprunget helt ud.



Planen var, at de skulle stå og pynte på stenbænken på gårdspladsen; men det er stadigvæk alt for koldt til det, så vi må fortsat nyde dem i driv-huset.











I bryggerset står rosenslyngerne, som jeg priklede ud i går. Frøene var fra 2011, så jeg er rigtig godt tilfreds. Nu er det bare spændende, om de giver sig til at gro, eller om de vil stå i stampe, som jeg synes de kan have en tendens til at gøre.


I torsdags gjorde jeg et kup, synes jeg selv. idet jeg fandt en dekorativ  lille opsats til små slyngplanter, som jeg ind imellem har i krukker.

Og så "opfandt" jeg bonsaitråd. Det er virkelig velegnet, hvis man skal lave en interimistisk miniopsats.


Og så har jeg lige set, at Ulla er nomineret med hele to blomster i x-faktor konkurrencen - fantastisk flot gået. Så ved jeg godt, om og hvordan jeg vil stemme.

Kommentarer

  1. Smuk, smuk vintergæk - navnet? Jeg havde også en gul og mange andre spændende (dyrt indkøbte!) vintergækker for 10-12 år siden, da jeg samlede på dem, men jeg må med skam indrømme, at de er gået tabt i haven....

    Jo, smart stativ :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  2. Hej Marie.Sikke da en lille skønhed du viser.Og fint stativ du har købt.Jeg synes hele tiden at jeg mangler stativer.Jeg har også sået rosenslynger.De står i udestuen.Skal de have lidt varme? for de er ikke kommet op endnu.God dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. De kære rosenslyngere kan være lidt uberegnelige efter min mening; men ca 20 grader plejer jeg at byde dem.

      Slet
  3. hvor er vintergækken flot, og potten passer bare perfekt dertil.

    SvarSlet
    Svar
    1. Potten er fra Bilka med skam at melde. Der handler jeg ellers ikke ret meget.

      Slet
  4. Herligt indlæg. Det er en smuk vintergæk den Wendys Gold, du har på programmet i dag. Stativer er altid af et gode, de kan ikke undværes!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, stativer har man aldrig nok af.

      Slet
  5. Smukke vintergækker du har i drivhuset. Og det er superskønt at de også er ved at komme frem i haven. Det vidner om snarligt forår :-)

    De er da allerede store og flotte din rosenslyngere og kan se, at de allerede er ved at få slyngtråde. Nipper du toppen af dem, så de forgrener sig? Synes nemlig mine kun var én stængel sidste år, så tænkte, at jeg måske skulle nippe i år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan jeg godt finde på; men først skal jeg nok lige have dem bundet op til en plantepind, så de ikke filtrer sig sammen. Jeg kan nu også finde på at plante flere planter i samme krukke for at få dem til at se ud af noget.

      Slet
    2. Så vil jeg sikkert prøve nippemetoden af, for at få dem til at forgrene sig. Tak for svar :-)

      Uha ja, mine filtrede sig ind i hinanden sidste år - de var ikke nemme at få udredt igen.

      Slet
  6. Kære Marie,
    Held og lykke med dine rosenslynger. Jeg synes altså det er voldsomt tidligt, at I går i gang. Nå - jeg må hellere vænne mig til, som altid, at være bagud. Pyt, så kan jeg nyde alle jeres billeder og glæde ved at så og prikle. Snart vil jeg selv i gang. Tak for indsparket!
    Dbh Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan godt have ret i, at det er tidligt; men lige præcis rosenslynger er langsom i væksten, så her giver det god mening at starte tidligt.

      Slet
  7. Kære Marie, hvor er dine vintergækker dog smukke:) God ide med en krukke af dem i drivhuset, den napper jeg måske til næste sæson. Glæder mig til at følge med i dine rosenslynger, jeg har købt frø af dem, men ikke sået endnu.

    Hvor er det sødt af dig at nævne X-faktor konkurrencen:) Det har været så sjovt at deltage, og tænk at jeg er i finalen.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtig godt gået af dig. Det var bestemt sjovt at deltage, også selvom jeg ikke kom i finalerunden.

      Slet
  8. Ja jeg har også stemt på Ulla. Det har været skønt forårsagtigt i dag, men nu fryser det 2.1 grad her. Ja det er da en dekorativ opsats til slyngplanter, du har fundet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den næste uges tid får vi vel det ubehagelige (for en del planter) vejr med sol midt på dagen og frost om natten.

      Slet
  9. Hvor er det nogle yndige vintergækker du har i drivhuset, det varer nok ikke så længe før vi også kan nyde vintergækker udenfor.
    Det varer heller ikke længe før jeg går igang med såningen nu hvor lyset rigtig kan mærkes:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret - ude i haven står de også på spring, heldigvis. Marts måned er vel et fint tidspunkt til at så de frø, der spirer hurtigt og villigt.

      Slet
  10. Yndige gækker og dejligt kup med det lille stativ til krukker :o)
    Kh Helle

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid