decembersol og stauder

Solen skinnede her til formiddag, så jeg gik en runde i haven og tog lidt billeder, selvom det var koldt for fingrene. Jeg forsøgte at fange solen, der lyste op på forskellige planter.
Først var det 2 alunrod.



Dernæst var det en bispehue, epimedium wushanense caramel, med spættet og næsten "stedsegrønt" løv.


Lige ved siden af står der nogle yuccaer, bagved dem en opstammet brogetbladet buksbom, og man kan lige skimte et par af Sørens stensvampe i højre side.


I skovhaven står to hjortetungebregner og ser friske ud.



Ingefærbladene er heller ikke blevet påvirket af frosten.


Til sidst fangede jeg en klatrehortensiabusk først uden og dernæst med solbelysning.





Kommentarer

  1. Dejligt endelig med lidt sol, det har vejret ikke været så generøs med på det seneste.
    Mine øjne fangede de smukke møllehjul i græsset/jorden - hvor er det smukt.
    Jeg har selv lææææænge ønsket mig sådan møllehjul, til netop belægning i græsset - men de er altså svære at opdrive.
    Kh Helle

    SvarSlet
  2. Sjovt, du nævner møllehjulene. De har ligger der i mere end 20 år, og normalt ser jeg dem næsten ikke - sådan tror jeg godt, man kan få det med sin egen have; men jeg lagde også selv mærke til dem på billedet.

    SvarSlet
  3. Jeg lagde også mærke til møllehjulene, de er rigtig fine, det samme er alle planterne. Godt der kom sol på klatrehortensiaen, nej hvor blev den fin.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid