dagen efter Egon

Bortset fra at Søren måtte sætte et par nye ruder ind i drivhuset, slap vi uden skrammer. Vi spekulerer på, om man burde åbne et vindue i drivhuset og på den måde undgå overtryk dernede. 

Siden sidste indlæg er vinteradonis begyndt at åbne sig på trods af gråvejret.

Og troldnøddens blomster begynder at ligne confetti.

Endnu en frøplante og en kobjælde på vej



Knopper i den hvide kvæde
            

 Trilliumblade, der er ved at folde sig ud.

Dværgsommerfuglebusken Buzz Ivory

Dekorative ingefærblade - ærgerligt at den er så pokkers invasiv - og en bredbladet vintergæk









Kommentarer

  1. Det kan man kalde liv og glade dage i din have:-)
    Luk endelig ikke et vindue op i drivhuset, så risikerer I at vinden går ind ad åbningen og trykker alle ruderne ud.

    SvarSlet
  2. Hej Marie.Godt at der ikke skete mere hos jer....................her røg taget i mit potteskur.
    Flot påskeklokke du viser............mine er ikke på vej endnu.
    Men er helt vild med de smukke ingefærblade.
    Og dine gule blomster liver dejligt op.
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også, vi har været heldige. Hvorfor mon der er så mange gule blomster blandt de tidlige?

      Slet
  3. Hej Marie

    Det ser nu godt ud - og sikke langt din Trillium er kommet, er det en speciel tidlig art? Og godt er det at det ikke ser ud til hård frost!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en chloropetalum, og den er altid tidligt på færde. Hvis frosten bliver hård, bliver den dækket af en grangren.

      Slet
  4. Hej Marie,
    Hvor er der mange fine planter hos dig. Din Kvæde er vel nok smuk. Flotte blade på Vintergækken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, kvæden er en af dem, man glæder sig til.

      Slet
  5. nøj, hvor er der gang i sagerne på din matrikel - nærmest hel forårsagtigt

    SvarSlet
    Svar
    1. I så fald det helt spæde forår.

      Slet
  6. Sikke mange forårstegn hos dig, dejligt.

    Vidste slet ikke at den der plante hedder Ingefærblade - jeg har den også - den kommer med orange frøstande, ikke?
    Æv med drivhuset, det er altid lidt spændende hvordan glashusene klarer et stormvejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, den får nogle karakteristiske orange frøstande. Altså den hedder bare ingefær, ikke? Jeg kommenterede bare på dens blade. Vores drivhuse er i grunden noget skrøbeligt stads, når blæsten virkelig tager fat.

      Slet
  7. Ja du er godt nok langt med forårstegn, her kan jeg slet ikke være med. Min troldnød er ved at vise lidt gult, men slet ikke som din. Det er et lunt sted, I bor.

    SvarSlet
    Svar
    1. Om vi bor et lunt sted, ved jeg i grunden ikke, men i hvert fald er det ikke en frostlomme. Jeg overvejer, om troldnødden skal have en omgang blodmel for at holde rådyrene væk.

      Slet
  8. Dejligt med lidt forårstegn. Bare Kong frost nu ikke farer for hårdt frem.
    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig i begge dele. Sidste år var vinteren jo mild, men så kom der noget irriterende frostvejr først på foråret.

      Slet
  9. Gik igen i går og spejdede om der skulle være kommet noget frem der kunne minde om forår, her kan det ikke spores endnu, men glemte helt at kigge efter ingefæren som pludselig kom frem sidste forår, tror den kom med en sending løg, må kigge når der bliver lyst.
    Dejlige billeder du viser!
    Ha en god dag:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt billede, der melder sig, af at vi allesammen vandrer rundt i haverne rundt omkring i landet på jagt efter forårstegn.

      Slet
  10. Så mye fint du har som kommer opp nå! Jeg blir nesten syk her jeg sitter mens snøen laver ned... :)
    Trillium allerede! Det blir tidlig vår hos deg ser det ut som :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville nu også gerne havde lidt sne som frostbeskyttelse. Det er denne specielle trillium, som starter utroligt tidligt hvert år. De andre er helt usynlige.

      Slet
  11. Hvor har du meget som er kommet rigtig langt allerede - det må da være varsel om forår !
    Nej luk endelig ikke vinduet op, for så får vinden rigtig fat og blæser mange flere vinduer ud.
    God dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lad os håbe, det er et varsel om forår. Vi må vist hellere lade være med at åbne vinduer, kan jeg se.

      Slet
  12. Jeg synes det er utrolig hvor langt våren er kommet hos deg. Danmark må nok være mye mildere og lysere enn det er her i Norge (Bergen) Jeg ser mange løker som er på vei, men har kanskje ikke satset nok på tidlige sorter. Jeg kjøpte en Helleborus for et par uker siden, så da er jeg i hvert fall på vei. Ha en fin januarkveld! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har helt sikkert ret i, at Danmark er mildere og lysere end Norge. Desuden har jeg også de senere år bestræbt mig en del på at forlænge havesæsonen både efterår og vinter, og det er så småt begyndt at lykkes.

      Slet
  13. Som Lisbeth skriver - du må endelig sørge for at holde drivhuset lukket i stormvejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din formaning. Det var altså ikke en af vores allerbedste ideer.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid