Stadigvæk pc-løs

Men nu har vi investeret i en tablet, så i går kunne vi ubesværet Skype med sønnen i New York og i det hele taget surfe på nettet. Søren er en ren analfabet, hvad internettet angår,  men fandt da ud af at deltage i en afstemning på JPs hjemmeside, og det tvivler jeg på, at han nogensinde ville gøre på pc'en.
 

Jeg skulle lige prøve at tage billeder med tabletten. Det gik da nogenlunde, men jeg glæder mig til at kunne bruge mit kamera igen. Billederne er rigeligt gyldne i farveholdningen, men alligevel ikke ret langt fra de virkelige solnedgangsfarver i går.




Den hvide peberbusk har fået en lille baby, som også blomstrer i år. Moderplanten var ikke meget større,da vi anskaffede den i 2012.



I en grøn vinter er de stedsegrønne planter uundværlige. Herunder ses parasoltræet/sciadopitys verticillata og forskellige rhododendron.



Kommentarer

  1. Det gikk jo veldig fint! Deilige vårbilder fra hagen din. Her fikk vi litt snø i går, og våren virker som evigheter unna her... Jeg hygger meg med dine blomster så lenge :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ingen tvivl om, at foråret kommer til vores haver på helt forskellig vis.

      Slet
  2. Dejligt med nyt 'legetøj' og nr 2 billede er jeg ret vild med. Synes du har fået fanget stemningen rigtig godt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er utroligt, at sådan en håndfuld vissent græs kan skinne som guld; men efter den næste omgang Frost er det nok også helt slut.

      Slet
  3. Man vænner sig hurtigt til at sin mobi og pc og lignende - og kan da næsten ikke undvære dem, tablets har jeg ingen forstand på, men det er da glimrende billeder

    SvarSlet
    Svar
    1. Heldigvis minder tabletten meget om min mobiltelefon.Alligevel er der et utal af muligheder, man skal forholde sig til i opstarten.

      Slet
  4. Så er du med igen, velkommen tilbage. Vent og se - Søren overtager nok tabletten :)
    Jeg har en tidligere kollega, hvis mand aldrig rørte en PC, en dag fik han en tablet og sidder nu og kigger på hestesider, hvorimod Kirsten stadig sidder ved PC´en, man kan aldrig vide.
    Rart at se billeder fra din have igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Det vil jeg bestemt ikke forsværge. Der er i hvert fald et par mønt- og frimærkesider, som han er yderst interesseret i. Tablettens store skærm gør det nemt at komponere et billede, fordi man tydeligt kan se rammerne og detaljerne.

      Slet
  5. Ja, det er ikke rart at være pc-løs.
    Jeg har også en tablet, men bruger den kun til at læse og evt. kommentere lidt på blogindlæggene hos jer andre. Jeg har ikke fundet ud af hvordan man laver indlæg på den - men så skal jeg jo også til at bruge den til at tage billeder med...
    Nu kan det være at Søren får lyst til mere internetbrug.
    Dejligt at se lidt fra din have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk har jeg ikke gidet at finde ud af, om kameraets hukommelseskort kan sættes i tabletten. Det tror jeg nu ikke, at den kan, men hvis det var muligt, så ville der ingen problemer være med at lave indlæg på den. Men jeg foretrækker stadigvæk at bruge pc'en til det.

      Slet
  6. Hej Marie

    Kan godt forstå at du glæder dig til dit rigtige kamera igen! det burde iøvrigt kunne lade sig gøre at få billederne fra hukommelseskortet! En pc er langt at foretrække må jeg give dig ret i!
    Sjovt med den hvide peber baby - den er åbenbart frøkonstant?

    Ha en dejlig ny uge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Om et par dage har jeg pc'en tilbage, så jeg er ikke nysgerrig nok til at bøvle med hukommelseskortet,. Jo, peberbusken er tydeligvis frøkonstant.

      Slet
  7. Tillykke med tabletten! Den bliver både du og Søren helt sikkert glade for. Min ipad er helt uundværlig for mig.
    Dejligt at se billeder fra din grønne vinterhave.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Elna. Jeg har allerede på fornemmelsen, at vi bliver glade for den.

      Slet
  8. Tillykke med den nye tablet - den er et godt supplement og erstatter fint computeren når den er i stykker, men det bliver nok dejligt når du får computeren tilbage. Jeg synes at det er bedst at blogge på computeren.
    Det gik da fint med billederne.
    Ja det er godt at have stedsegrønne nu så det hele ikke bare er brunt og vissent:-) Fin lille peberbuskbaby:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo,tak.Batteriet holder oven i købet hele 18 timer, og det kan jeg allerede fornemme er en kæmpefordel. Babypeberbusken er dog så lille, at den ikke dufter som moderplanten gør, når vejret er mildt.

      Slet
  9. Tillykke med tabletten:-) Sådan en har vi ikke, men har hørt fra mange at de er helt pjattede med sådan en, og det lyder til at din Søren allerede har taget den til sig.
    Jeres gamle frugttræer ser altså også rigtig spændende ud på denne tid:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anette. Jeg tror, tabletten bliver en succes. Jeg bilder mig ind, at æbletræerne rækker ind og beskytter rhododendronbusken.

      Slet
  10. Jeg har også en tablet, men bruger den mest til, hvis jeg lige hurtigt skal søge efter noget eller sidder og kigger på blogs og facebook. Hvis jeg skal skrive finder jeg altid pcèn frem.
    Den hvide peberbusk er da fin, jeg vidste slet ikke, at den også findes i hvid.
    Jeg glæder mig også over alle de stedstegrønne, det er dejligt at der er farver i haven hele året.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan tror jeg rigtig mange bruger tabletten. Jeg savner min frøoversigt for 2017, nu hvor jeg ikke kan komme ind på pc'en, og jeg gætter også på, at mine dokumenter bliver liggende der.

      Slet
  11. Hej Marie och välkommen tillbaka!

    Tablet, är det månne det vi benämner som Ipad?

    Oavsett så blev det en vacker bildkavalkad från en trädgård som ser ut att stå i startgroparna. Solfjäderstallen Sciadopitys verticillata är en av mina favoriter bland barrväxterna. Här lever den på gränsen av dess härdighet.

    Ha det så gott Marie!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det dejligt at være tilbage, Gunilla. Ipad'en er et Apple produkt, men ellers det samme som en tablet. Vi købte en af mærket Lenovo.Sciadopitys er ikke mindst smuk med rim på nålene.

      Slet
  12. Hej Marie. Det var godt at læse, at du nu kan komme på internettet igen. Jeg synes, billederne er gode. Jeg håber den lille babyplante vokser sig stor og flot. Jeg synes, det er så spændende med små babyplanter. Jeg har en lille bitte stikkelsbær-stikling fra min mormors have og den passer jeg meget på. Den vokser langsomt og stødt, så jeg skal åbenbart være meget tålmodig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er godt at være på igen.Du har ret i,at det kan være en lang proces at udvikle sådanne små planter. Den største fare for dem her i haven er mine ind imellem lovligt store armbevægelser.

      Slet
  13. Hej Marie!
    Gröna fina bilder från din trädgård, tråkigt när man är utan PC, men detta fungerade fint. Var tvungen att söka översättning på peberbusk, på svenska heter den Tibast. Visste inte att den fanns med vita blommor.
    Riktigt fin.
    Ha en fin vecka /Marika

    SvarSlet
  14. Ærgerligt at du måtte igennem en oversættelse. Den hvide peberbusk er lige så nem en plante som den lilla,og så starter dens blomstring noget tidligere. Den burde være mere udbredt.

    SvarSlet
  15. Så fin blomstring du allerede har i hagen! Det er tungvint når man ikke har de hjelpemidler man trenger tilgjengelig, synes likevel bildene ble fine! Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlet
  16. Heldigvis er jeg begyndt at vænne mig til at bruge tabletten. I morgen vil jeg prøve at overføre billeder trådløst fra kameraet til tabletten. Det bliver rigtig spændende.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Hvad er du for en fætter?

Med en uge til sommertid