dette og hint

Efter 3 uger med hoste og forkølelse brugte jeg formiddagen i haven og nød det rigtigt.
Når man går og nusser, ser man meget mere, end hvis man går en tur.
Det første, jeg faldt for var disse frøstande af japanlygter - jeg har aldrig før set, at de har en orange frugt inde i det fine filigran.
Peberbuskene er ved at springe ud. jeg er især glad for denne art med hvide blomster og gule bær.
Måske er det svært at se; men på det følgende billede er der 3 sæsoners frøstande på gukldazaleaen. De brune er fra forrige år, de grønne fra i år, og så gemmer næste års frø sig på en måde i knopperne.
Det er i vinterhalvåret, man bemærker denne brogede kristtjørn. Resten af året står den diskret i baggrunden af to små cornus træer.

Søren og jeg har besluttet at det her navrtræ skal stynes, fordi det står forkert.Problemet er bare, at slyngplanten akebia quinata er klatret helt op i toppen, og hvad gør den så - klatrer den monstro over i bøgeportalen, eller går den ud?
Vi nænner nok alligevel ikke at gøre noget ved træet.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid