blogproblemer

Bloggen har givet mig tekniske problemer i de seneste dage. Af ren og skær dovenskab checker jeg mange haveblogs på Danske Haveblogs i stedet for at føje dem til min blogroll; men både IE og Google Chrome kan være usandsynligt langsomme til at opdatere hjemmesiden, så når jeg langt om længe kan se de nye indlæg, er de overhovedet ikke nye mere, og folk har for længst lagt deres kommentarer, og det tager faktisk lidt lysten til at lægge kommentarer, desværre.

Desuden er det blevet en ret langtrukken affære at åbne flere af havebloggene. Jeg kan såmænd ikke huske, om det er nogle bestemte, men det kan nu godt opleves som tidsspilde at sidde i flere minutter og vente på at se billeder af en udsprunget tulipan (man kan vist lige ane en snert af frustration i min formulering, undskyld, undskyld!! Og undskyld til tulipanerne, som både er skønne og uundværlige), og da det så også begyndte at tage flere år at uploade et billede til min egen blog, var målet ligesom nået.

I dag er det dog ligesom tingene fungerer lidt bedre, så jeg skynder mig at vise billeder af de planter, der især har gjort sig gældende i haven i første halvdel af ugen, og glæder mig til at kunne blogge løs i aften efter en dejlig solskinsdag i haven.

meconopsis x cookei

akebia quinata
 


fritillaria acmopetala

rhododendron fastigiatum i aften- og formiddagslys - jeg sværger, det er den samme plante og det samme kamera



bergenia baby doll

dværgberberis

sommerhvidblomme og glaucidium

bispehue, epimedium ogisui

dagens tulipanbillede

de snoede blade på  honningløg i samme bed

camelliaen forlod drivhuset i dag


Kommentarer

  1. Det var da irriterende med de blogproblemer, der er grænser for, hvor længe man gider sidde og vente på at få billederne at se.
    Så kan jeg bedre forstå, at vi ikke har hørt noget til dig længe. Her fungerer det godt, så det håber jeg det også gør hos dig.
    Det er sjovt sådan en forskel der er på de to billeder af rhodoen, det er svært at få den rigtige blå farve frem på billedet har jeg også fundet ud af. Men dette her hos dig er jo nok belysningen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det fungerer bedre nu, men ikke helt godt. ja, det er utroligt, hvor meget forskellige lysforhold betyder for farvegengivelsen.

      Slet
  2. Øv hvor ærgerligt at det ikke fungerer - og det med at sidde og vente orker man jo næsten heller ikke. Den fine fritillaria acmopetala er da uimodståelig.
    Det er sjovt med samme rhododendron og så to forskellige farver!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, nettet skal bare fungere, ellers bliver det for surt.
      Jeg synes også, fritillariaen er fin på en diskret måde.

      Slet
  3. Tak for de mange fine blomsterbilleder du viser.
    Her har det godt nok også taget lang tid at indsætte billeder i dag. Lidt træls. Håber det går hurtigere de næste dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg mener, at jeg et eller andet sted har læst om, hvad man evt kan gøre, når det tager lang tid at uploade billeder. Hvis jeg finder linket, vil jeg lade det gå videre.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid