høstmarked




For første gang var Søren og jeg på høstmarked i Kolding. Vi har flere gang været på forårsmarkedet og blev derfor lidt overrasket over det meget mere beskedne antal boder; men selvfølgelig kom der noget med hjem. Jeg havde bestilt en clematis aromatica hos clematis danmark.

Jeg købte også en diamantgræs, som ses her sammen med aromatica. Vi har en diamantgræs i forvejen, men vil gerne have mange.


Desuden købte jeg oregano kent beauty, som jeg ikke har kunnet finde i årevis, og mukdenia eller ahornblad, som får fine høstfarver. Blomsten ved jeg faktisk ikke, hvordan der ser ud, formentlig cremefarvet og ubetydelig.


Oreganoen er afblomstret, så jeg har snydt og googlet et billede af den i blomst.

Endelig så købte jeg en solhat, der hedder piccolino, og to stormhatte, en hvid og en gul; men planterne er så små, at de ikke ser ud af noget som helst. I stedet for vil jeg slutte med bladene fra judastræet og barcarole  i selskab med lægekvæsurt.




Kommentarer

  1. Skønne planter du har valgt at købe :-)

    SvarSlet
  2. På trods af at du skriver det var et beskedent marked, har du da fået en masse fine planter med hjem !
    God aften.
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen jeg mente også kun beskedent i forhold til forårsmarkedet, som er enormt.Der var skam fine boder.

      Slet
  3. Det var da en god høst du fik med hjem, jeg var også inde og vende hos Clematis DK... :o)

    Den clematis du har på din header er det en "Fascination"???

    SvarSlet
  4. Lækre planter I har købt, ahornblad har jeg også, men den gror meget langsomt, synes jeg. Jeg har købt den i Lille Malund

    SvarSlet
  5. Smukke planter du har fået med hjem.
    Held og lykke med det hele.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet
  6. Jeg er vild ned den oregano, du har købt. Er den vinterhårdfør?

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre, den dukkede ikke op igen i år. Den er ellers så fin.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Hvad er du for en fætter?

Med en uge til sommertid