gult eller grønt eller hvidt???

I formiddags kørte vi en tur til Lille Malund, hvor den alpine klub holdt plantemarked, og hvor haven var åben i dagens anledning. Hold op, hvor var det dog koldt!

Et alpint plantemarked er i øvrigt en spøjs oplevelse: jo mindre planterne er, jo dyrere er de også, kan man godt regne med, og jo længere er køen også foran boden. Jeg fik dog købt lidt forskelligt, og Søren bar posen rundt på pladsen, så det var, som det plejer, og det er jo fint. Vi gik også en rundtur i haven, og det, vi især beundrede i dag, var de mange rhododendrontræer, de har. Planterne får en helt anderledes udstråling, når de er ikke længere er buske, men træer.

Herhjemme slog det mig, at det lige nu kan være svært ved mange planter at definere, hvilken farve de i grunden har, og det kan både være blomster og løv, det drejer sig om.
Julerosen her er tydeligvis hvid.


Men i collagen herunder ses hele planten, og jeg vil mene, at de øvrige blomster lige så godt kan beskrives som grønne eller gullige, men døm selv.




Kommentarer

  1. Det var da spændende med en dag til Lille Malund for at købe alpine planter. Jeg vil gerne tro, at de er dyrere, jo mindre de er.
    Det er flotte rhododendrontræer, de har i haven, jeg ser det hele for mig. Åbner de her 1.5.?
    Du har ret i, at julerosen i din collage er gullig grøn mere, end den er hvid.
    Da jeg tog billeder i dag, blev de heller ikke den samme smukke blå farver, som planten har i virkeligheden.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Med en uge til sommertid

Påskeblomster til påske

Forventning og utålmodighed