søndgsbilleder

Dagen i dag har jeg holdt havefri, dvs Søren og jeg besøgte en åben have på Thy. Det er altid spændende at se, hvordan andre dyrker have, og snakke plantesnak med ligesindede. Her var der oven i købet kaffe og hjemmebag og mulighed for at gøre en lille handel.
Her til aften gik jeg en runde med kameraet og prøvede først at fange bærmispelens spæde blomstring.


Fra himlen og ned til jordoverfladen og en sart hundetand, som hedder hendersonii.


Rødbedeprimula, eller lady guinevere, er sprunget ud.


Forleden viste jeg dark rosaleen, som skal være en forbedret version af rødbedeprimulaen. Jeg ved i grunden ikke, om jeg synes bedst om den forbedrede.


Trådpæonen står så fint lige nu; men om kort tid begynder den så småt at vælte, og jeg ved ikke rigtig, hvad jeg kan gøre ved det. Sidste år anbragte jeg en ring omkring den, og det så ikke specielt godt ud.


I et bed ved østgavlen står der hvide vibeæg sammen med ravenswing og en mørk sankthansurt.




Til sidst et billede, der viser en beplantning med frøplanter fra sidste år, primula pulverulenta og litauisk gulerod. Jeg kan se, at jeg er så heldig at have skabt noget perspektiv gennem, at beplantningen bliver smallere og smallere hen mod stakittet; men det skyldes nu mere held end forstand.




Kommentarer

  1. Der fik du ram på bærmisplen, det er et godt billede. Det er faktisk ret godt at tage billeder op mod den blå himmel, det virker godt, har jeg fundet ud af.
    Jeg er spændt på at se trådpæonen, sådan en kender jeg ikke.

    SvarSlet
  2. De der rødbedeprimula har jeg aldrig set, de er da lidt smålækre... :o)

    SvarSlet
  3. Altid spændende at komme til åben have.
    Rødbedeprimula har jeg aldrig før hørt om. De er da fine.
    Hvor ser det bare godt ud på dit sidste billede.
    Tak for kigget.
    Ha` en god dag.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Med en uge til sommertid

Påskeblomster til påske

Forventning og utålmodighed