3 baner kokain? Næppe!

Men rillerne med visne blade gav mig alligevel denne lidt uheldige association. Her er det heldigvis plæneklipperen og ikke en næse, der suger stoffet op.  De tre riller blev til en enkelt trillebørfuld, som omgående blev fordelt i et par bede.
 


 Alt i alt fik jeg samlet 4 trillebørfulde, og for en gangs skyld var det Søren, der havde loppetjansen, idet han kørte plæneklipperen, mens jeg rev bladene sammen både før og efter findelingen og også fordelte dem i bedene.
 

Det blev til mange skridt, langt over de anbefalede 10000, hvilket mit nye legetøj, en skridttæller, kan bevidne.

I går eftermiddag brugte barnebarnet Eva de forhåndenværende søm til at kreere et lille natursceneri i et glasfad, mens jeg pyntede den sædvanlige hjerteform med to enebærgrene og nogle mariebær.


Jeg plejer ikke at tage billeder af morgen- eller aftenhimlen; men søndag ved femtiden blev jeg lokket udenfor af nogle mystiske streger på himlen. Ved første øjekast så det ud, som om der var flyttet en heks ind i naboens lille hus, og at hun havde gang i brygningen af et eller andet mærkeligt, men ved nærmere eftersyn og set fra en anden synsvinkel viste det sig, at fænomenet var opstået meget længere væk. Vindmøllerne nederst til venstre i det sidste billede ligger nok 10 km væk.


Kommentarer

  1. Wow for en solnedgang, godt du kom ud og fik billeder af den. Sjov sammenligning med kokain. Jeg må tilstå, at Bent samler bladene op i plæneklipperen og smider dem ind i naboskoven. Vi har fået masser af blade i bedene, så Bent syntes, det måtte være nok. Der kommer både græs og blade i dem, så der er rigeligt fyldt op i rosenbedene og i skoven. Måske skulle jeg have lidt flere ind til rhodoerne, han mangler stadig at slå i den store have.
    I har da kreative du og Eva, det ser fint ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. I surbundsbedet bruger jeg nåle. Så er der bede, hvor bladene selv har slået sig ned i passende mængder, og så endelig er der de bede, jeg dækker med de findelte blade. Det kommer til at passe fint i år, så det ikke bliver nødvendigt at smide blade på komposten. Det var ikke planlagt at være kreativ, men børnebørnene har jo en hel del at skulle have sagt.

      Slet
  2. ja.. det er skønt med motion i haven :) :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Absolut! Hellere den form for motion end en tur på kondicyklen.

      Slet
  3. Hej Marie

    Puha nej, det kunne jeg heller ikke forestille mig!
    Ja, man får bare supergod motion i haven.
    Kondensstriber på himmelen har givet anledning til mange flotte billeder som dine - og en masse konspirationsteorier, der egentlig er ret underholdende.

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Frisk luft og motion og en masse gode ideer er vigtige ingredienser i havearbejde. På en måde kan jeg godt forstå, at sådan en speciel himmel kan give anledning til diverse teorier.

      Slet
  4. Hei Marie.
    Hagearbeide gir masse trim. Med en hage trenger en ikke gå på helsestudio. Flotte bilder av himmelen.
    God uke til deg Marie.
    Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan godt være lidt af et problem at få motion nok om vinteren, mens haven holder pause, og der er vi jo næsten. Dahlierne skal graves op, og så er der ikke meget mere, der skal gøres.

      Slet
  5. Hej Marie!
    Nej, det trodde jag inte heller, fåglarna hade lyckats så en hampa planta hos dottern. Den hann växa sig ganska stor, innan vi upptäckte den. Fina färger på himlen. Fint pyntat och vacker krans.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Til næste år kan vi vel forvente at se lovlige hampmarker her i landet hos de landmænd, der har fået tilladelse til at dyrke det. Jeg har ikke set sådan en himmel før, så det var en speciel oplevelse.

      Slet
  6. Sikken en solnedgang, wow :-) Og sikken en masse sunde skridt (uden stimulanser) og et vældigt sundt bladdække i bedene :-) Du kan med god samvittighed sidde lidt inde nu.
    Du får kamp til stregen af barnebarnet udi pyntning - det lyder hyggeligt.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænkte også wow, da jeg så solnedgangen. I dag har jeg nået op på de 10000 skridt, og det er jeg megatilfreds med. Det er hyggeligt at pynte sammen med barnebarnet. Der er bare ingen tvivl om, hvem der er mest original og kreativ.

      Slet
  7. Def var da litt av en overskrift! Så godt at du ikke har begynt med det da ;)
    Flott himmel og meget spesiell farge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske lidt for vovet en overskrift, men det var nu engang den association jeg fik.

      Slet
  8. Trädgård ger härlig motion. Solnedgången var helt magisk - vilka otroliga färger.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  9. Var det dig der havde sendt et billede af himlen ind til tv-vejret?

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

Hvad er du for en fætter?

gårdspladsen og blomster hist og pist

Med en uge til sommertid