et gult indlæg

Mens vi går og venter på tørvejr, så vi i eftermiddag kan gennemføre den årlige madkurvstur for Sørens søskende til Mogenstrup strand, har jeg lavet et indlæg med overvejende gule indslag.

Lykkefund bliver vist på mange blogs og med god grund - vores er klatret op i et æbletræ.


Samme farver, men et helt anderledes udtryk hos Claire Austin.


Thalictrum dasycarpum og alchymist 






















Hvid martagonlilje

Meconopsis napaulensis - jeg havde håbet på en gul eller en pink.

Liljehybrid Mrs. R.O.Backhouse forfra og bagfra
 


Kæmpeknopurt

Brogetbladet benved

En lav kleopatras nål

En anelse gult på blomsten


Kommentarer

  1. Jamen, så vil jeg krydse fingre for tørvejr ved Mogenstrup Strand i eftermiddag!
    Hvor ER den Lykkefund smuk! Jeg elsker når roser klatrer i træer. Har set nogle smukke eksempler på rosenplanteskolen i Løve for en del år siden, og jeg drømmer stadig om dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Nana, lige nu er det tørvejr. Den første Lykkefund ville ikke rigtig trives, og da Søren tog fat i den, stod han pludselig med hele planten i hånden. Mosegrisene havde simpelthen ædt alle rødderne.

      Slet
  2. Smukke billeder af alt det gule. Det er en fæl dag at skulle på skovtur til Mogenstrup Strand, lad os håbe det bliver bedre. Varmt tøj er det vidst bedst at have på.
    I går viste jeg et billede af en for mig ukendt plante, måske har jeg fået den af dig? Det er næstsidste billede i gårsdagens indlæg. Vil du kigge? Den er i øvrigt også gul :)
    God tur

    SvarSlet
    Svar
    1. Strandturen gik fint, omend det var meget blæsende. Den ukendte plante er patrinia / guldbaldrian. jeg tror også, du har fået den af mig - jeg kan rigtig godt lide den.

      Slet
  3. Hej Marie

    Tror jeg har set Meconopsis napaulensis i en flot støvet pink kulør - det havde været temmelig specielt! Den hvide er også lækker - men mindre særegen!
    Lækre martogoner!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig - det var den pinke, jeg havde sat næsen op efter. Mrs. R. O. Backhouse er en taknemlig plante, formerer sig godt.

      Slet
  4. Hej Marie.Jeg håber da at du har bedre vejr over hos dig end her.
    11 grader blæst og regn............det er lidt surt her om sommeren.
    Men dejlige billeder du viser Lykkefund er der mange der viser.....................men tror ikke lige at jeg har pladsen til den.
    Er vild med de opstammede benved........................og jeg viser også min smukke mandstro.Men nin er helt klar blå?
    God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har heldigvis sluppet for regnen, men blæsten er ubønhørlig. Den mandstro, jeg viser, bliver sølvgrå og er toårig. Den sår sig selv, og sommetider kaldes den for Mrs. Wilmot's ghost. Du har ret i, at Lykkefund kræver meget plads.

      Slet
  5. Nydelige planter i gule farger! Claire Austin og Lykkefund er så fine. Jeg har den samme martagon, men den er litt for sterk gul for meg ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Martagonliljen er mere mættet gul, men det kan jeg nu også godt lide.

      Slet
  6. Åhhh... den Lykkefund spøger alle vegne og frister over evne!! Det er utrolig smukt som den klæder dit æbletræ. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en skøn og velduftende rose, som bare kræver en del plads.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Hvad er du for en fætter?