mørkbladet hyld black lace

På bloggen flores elvira læste jeg dette indlæg om ovennævnte hyld, hvilket fik mig til at lede i mit sparsomme billedarkiv. Jeg kunne kun finde disse to billeder og undskylder kvaliteten. Det første er fra juli og det andet fra november. Jeg har tænkt mig ar fjerne de ældste grene ved jorden for at holde løvet på højde med naboplanterne




I det hele taget er jeg som mange andre vild med mørke blade, for eksempel som i dette nærbillede af blærespirea physocarpus diablo i samspil med en staudeclematis.


 Dette rødbladede judastræ er det tredje eksemplar af slagsen, som vi har forsøgt os med . Vi har erkendt, at træet er for vindfølsomt til vores have, så foreløbigt lader vi dette eksemplar overvintre i sin potte. Så får vi se til foråret.



Kommentarer

  1. Nej hvor spændende. Tak fordi du gad og lede i dit arkiv. Man kan jo snildt se hvilke spændende planter du har valgt!

    SvarSlet
  2. Ja mørkbladede planter er skønne til at danne kontrast. Jeg har en del blærespirea, jeg har købt to og fundet et par rodskud af dem, som jeg har plantet andre steder. Jeg har også den mørkbladede hyld. Den gror nu ikke særligt hurtigt, måske står den lidt forkert.

    SvarSlet
  3. Ja, den er meget meget delikat! Og så med rosa skærme..... Mums!
    Kunne man finde en og så komme til at knibe et skud til en stikling. ;)

    Smil fra Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Hvad er du for en fætter?