silkehale

I onsdags bedst som vi baksede løs med kvashegn nummer to, fik jeg øje på en helt ukendt  fugl, der sad og spiste rønnebær. Lidt efter fløj den hen til en flok af samme slags, som sad og spiste af nedfaldsæblerne. jeg drønede ind efter kameraet; men de var selvfølgelig væk, da jeg nåede ud igen. Nærmere studier viser, at det kun kan være silkehaver, vi har haft besøg af. De er åbenbart ikke usædvanlige vintergæster ifølge sagkundskaben; men det er altså første gang, vi har set dem.


Kommentarer

  1. De er så smukke. Vi havde dem også på visit i æblerne en vinter.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  2. Hvor er det sjovt, når ukendte fugle besøger haven :-)
    Jeg har aldrig observeret silkehaler i vores have.

    SvarSlet
  3. Tillykke med besøget, de er nemme at kende. Vi har også haft besøg af dem i vinter. Jeg nåede at tage billeder, fordi jeg havde kameraet med ud, da jeg opdagede dem :o)

    SvarSlet
  4. Smuk fugl.
    Jeg har aldrig set sådan en her.

    SvarSlet
  5. En meget eksotisk fugl. Skulle lige til at skrive, at Lisbeth fra Hønneballe også af fanget dem med sit apparat - men det gør hun selv, ser jeg nu! Hvis man vil se dem i haven, skal man nok plante noget de godt kan lide.

    SvarSlet
  6. Ja, de går åbenbart efter rønnebær og æbler, og man skal nok sørge for at tage kameraet med ud i disse tider.

    SvarSlet
  7. Ja og hvidtjørn er de specielt glade for. Vi har en del af dem i vores have.

    SvarSlet
  8. Den er bare så smuk, jeg ville meget gerne have den som gæst i haven. Til gengæld havde jeg besøg af flagspætten forleden, det er da også hyggeligt :o)

    SvarSlet
  9. Ja, den gad jeg godt få besøg af.

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Hvad er du for en fætter?