plantestrukturer

En god ting ved denne tid er, at planternes struktur bliver så tydelig. Den store busk viburnum plic. mariesii har en speciel, lagdelt vækstform, som ser sådan her ud i bar figur;


men den er nu kønnere med blade og blomster i maj måned.
.

Dette lille ahorntræ er jeg vild med, når det står med de gule blade,

Efterhånden er jeg begyndt at synes, at det også har karakter, når det står uden blade.


Nede i køkkenhavens blandede bolcher står dette grantræ. Jeg ved ikke, hvad det er for en slags; men man må da sige, at formen er speciel omend ikke ligefrem juletræsegnet.


Kommentarer

  1. Sjovt at se dine buske med og uden tøj :o) Grantræet er godt nok specielt og den lille ahorn er køn både med og uden blade. Mariesii har jeg købt i Lønbæk sidste år, den er selvfølgelig bare en lille en endnu, men nu kan jeg da se, hvordan den kommer til at se ud, hvis jeg er heldig.

    SvarSlet
  2. Viburnummen er pragtfuld og din lille ahorn er bare så lækker. Både nøgen og med bladhang.

    Marianne
    Den Helbredende have

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Hvad er du for en fætter?