rosenslynger

Hvor kan man få mange gode tips rundt omkring hos havebloggerne! Efter at have læst dette  indlæg såede  jeg to bakker med rosenslynger og satte den ene i vores sydvendte entrevindue og den anden på badeværelsesgulvet, og sådan her så der ud 14 dage senere under den mælkehvide plastik i entreen.


Desværre revnede bakken, da jeg tog den op, og det gik ud over de små planter i det ene hjørne; men alligevel er der 20 - 30 planter tilbage., så forhåbentlig overlever nogle få af dem. Jeg er ikke superoptimist, for efter min erfaring er det ikke en nem plante at formere. Planten herunder købte jeg tidligt på sæsonen sidste år  og havde  meget fornøjelse af hele sommeren, og så satte den oven i købet tusindvis af frø.


Kommentarer

  1. Jeg såede 10 frø sidste år og fik 6 planter ud af det. De blev sat i 2 krukker med pyramidestativ. Lige nu står de, i nedklippet tilstand, i mit drivhus i et forsøg på at få dem til at overleve.
    Held og lykke med dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde - jeg har endnu ikke haft held med at overvintre den.

      Slet
  2. Spændende at høre, om de overlever. Men hvorfor ikke? Vi tror på det.

    SvarSlet
  3. Jeg håber også, de lykkes for dig. Jeg har aldrig haft rosenslynger, de ser flotte ud.

    SvarSlet
  4. Nåre ja. De er så længe om at komme ordentllig i vækst, husker jeg fra sidste år. Så jeg vil også så nu. Tak for reminderen :)

    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  5. Jeg har også sået dem de sidste par år. De er også kommet fint, men de er langsomtvoksende, så man skal ikke give op selv om man synes, at de er gået i stampe efter spiringen. De kommer, og det er besværet værd :-)

    SvarSlet
  6. Åh ja de er skønne, jeg har frø men ikke fået sået endnu. Må se at komme igang for de er bestemt længe om at komme ud af starthullerne. :o)

    SvarSlet
  7. Håber det lykkes for dig at få nogle gode planter ud af det.
    De er rigtig flotte.
    Jeg har aldrig haft dem i haven, hvorfor ved jeg egentlig ikke.

    Det er lidt underligt for mig i år, for jeg skal ikke have lavet en masse planter. Vi ved jo ikke hvornår vi pludselig skal flytte, og lige for tiden har jeg vist rigeligt at se til, så det med at så en masse fine planter, må springe et år over her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er en helt speciel situation, I befinder jer i lige nu, og realistisk set er vinteren vel ikke lige hovedsæson for hushandel.
      Rosenslyngeren kunne du nu godt så alligevel, for den bruges jo mest som krukkeplante.

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Hvad er du for en fætter?