kvashegnet igen igen

Det fantastisk fine i dag vejr blev benyttet til at føre planen om et kvashegn ved mit rodehjørne ud i livet. Søren havde i forvejen hamret pælene ned, og grenene var rimeligt klar, så det tog et pat timer plus en times finpudsning og oprydning. Der er udelukkende brugt kirsebærtræ - hassel havde nok været lettere at presse sammen; men til gengæld er er der mere farvespil på kirsebærgrenene.



Det bliver rigtig rart, tror jeg, fordi hegnets afgrænsning giver en hyggelig rumfornemmelse


Til sidst var jeg lige rundt for at kigge på vintergækker. Der er mange smågrupper; men mit mobilkamera er desværre ikke godt nok til at fange dem.





Kommentarer

  1. Dit kvashegn er meget smukt. Jeg havde også et engang, men det måtte vige pladsen, da vi skulle have vores væksthus.
    Jeg burde nok finde plads til ét igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. tak for det. Hvor længe havde du dit hegn? jeg tænker på, om/ hvor tit du skulle fylde kvas på.

      Slet
  2. Det ser fint ud med dit kvashegn, måske skulle jeg overveje sådan et foran min rodebunke.

    SvarSlet
  3. Det er virkelig et flot kvashegn :-))
    Jeg måtte lige have manden ind og se dine billeder, for han er også begyndt at snakke om kvashegn. Han havde set et billede af et kvashegn, som jeg bestemt ikke syntes var nogen nydelse for øjnene.
    Så skal vi have det lavet, SKAL det være lige så flot som jeres, så kan han tygge lidt på det ;-)

    SvarSlet
  4. Neeeej hvor er det flot jeres kvashegn :-D
    Det er bestemt en fryd for øjet. Elsker noget der er lidt rustikt. Det er også en smart måde både at få brugt sine grene, men også at få inddelt haven på.
    Havehilsner fra Marianne.

    SvarSlet
  5. Det er sørme et MEGET flot kvas-hegn......men det er vist også brugt nogle smukke store Kirsebærgrene og ikke "bare" kvas.
    Det er skønt med sådan en afskærmning og så tror jeg også havens kryb sætter pris på sådan et hegn frem for et fladt byggemarkeds-fag.
    Smukt er det.
    Kh Helle

    SvarSlet
  6. Nemlig! Det er vældigt tilfredsstillende at få brugt havens affald til noget funktionelt og selvfølgeligt også gerne dekorativt.

    SvarSlet
  7. Det er blevet et flot kvashegn.

    SvarSlet
  8. Det er et meget flot og strømlinet kvashegn.
    Jeg startede et op for et år siden, men jeg bruger min som en organiseret grenbunke, som jeg hele tiden fylder på. Det giver et noget mere broget udtryk. Til gengæld kommer jeg af med mit grenaffald på en god måde, og det har jeg det rigtig godt med ;-)

    SvarSlet
  9. Hej Marie,
    Fint kvashegn. Det er smukt og nyttigt. Fik blog og du har mange gode indlæg. læder mig til at følge dig i din havefærd. Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde, Anne. Kan det ikke godt passe, at jeg kender dig som Regnspovehaven?

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

blomsteramok

En nødtvungen pause

gårdspladsen og blomster hist og pist

Maj måneds kulde, gør laderne fulde

Hvad er du for en fætter?